Maandje in Australië - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Roy Eijgelshoven - WaarBenJij.nu Maandje in Australië - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Roy Eijgelshoven - WaarBenJij.nu

Maandje in Australië

Door: royeijgelshoven

Blijf op de hoogte en volg Roy

20 Maart 2011 | Australië, Brisbane

Hallo iedereen.

Hier is weer een blog van mij. Ten eerste bedankt voor al jullie reacties. En leuk dat ik zo van iedereen iets hoor uit Nederland.

Zoals mijn titel al zegt is mijn eerste maand voorbij. Deze maand had natuurlijk minder leuke maar ook leuke kanten. Even kort samengevat heb ik de eerste week het heel erg naar mijn zin gehad. Dit kwam vooral omdat ik veel heb gedaan met mijn nichtje en neefje. We hebben veel bezocht en we hebben ook veel leuks gedaan. Zo zijn wij o.a. naar The Familie geweest. De grootste en bekendste disco van Australië. Hier hoorde natuurlijk ook eenbekende DJ bij en dat was Calvin Harris. Dit was een geslaagde avond met vrienden van mn neef en mn nichtje die aan het einde van de avond niet meer wist wat voren en achter was:p.

De tweede week moest ik er toch aan geloven en beginnen met mijn stage. Deze week heb ik bij mijn manager geslapen. Het was een goed en verzorgd huis maar niets te doen. Deze week heb ik het best moeilijk gehad omdat ik mijn vrienden best wel miste. Maar gelukkig had ik de laptop waar ik hen iedere dag op kon spreken. Deze week was niet alleen door deze reden wat minder maar ook omdat ik in de housekeeping moest werken. Dit vond ik echt verschrikkelijk en heb gelukkig ook iedere dag een paar uur eerder vrij gekregen. Deze week ging heel erg langzaam om jammer genoeg. Dit kwam ook omdat ik in het weekend moest werken. In deze week heb ik ook besloten om niet langer bij mijn manager te slapen maar iets anders te gaan zoeken. Ik ben toen naar een TIC (Tourist Information Centre) gegaan en heb hier voor een aantal opties gevraagd. Zij hadde gezegt dat ik best in een hostel kon overnachten. Ik ben later diemiddag naar het hostel gegaan en had meteen een plaats gereserveerd voor een weekje.

Toen deze week erop zat had ik toch wel een kleine opluchting dat ik niet meer in de housekeeping moest werken. Want het hotel moet aan de 5 sterren normen voldoen en dat was toch wel erg veel gevraagd voor een boutique hotel vond ik. Maar toch vond ik dit niet de leukste week omdat ik al die prachtige verhalen hoorde uit NL hoe leuk carnaval wel niet was. Ik ben blij dat al mijn vrienden en familie zich geamuseerd heeft en volgend jaar gaan we het dubbel zo dik overdoen. De 2e week ben ik ook nog bij mijn manager blijven slapen. Omdat ik zo slecht was het eten de laatste dagen hadden zij mij een paar keer eten gemaakt wat wel aardig van hun was. Deze week ben ik de receptie ingegaan en heb hier een hele week met de receptie mee mogen draaien. Dit was 10 keer leuker dan de housekeeping. Ook omdat mijn collega die mij moest in werken erg leuk en gezellig was. En iemand die altijd goede zin heeft kon ik op dat moment wel goed gebruiken dus het was wel een leukere week dan de eerte week. Ik heb in deze week veel geleerd over het reservering systeem en dergelijken. Het was best wel moeilijk deze week omdat mijn engels niet echt goed genoeg was vond ik zelf. Alhoewel iedereen verbaast stond dat iemand uit Europa zo goed Engels al kon spreken. Tuurlijk heb jij altijd het gevoel dat het slecht is. Maar als hun dit zeggen geeft dat toch zelfvertrouwen en ga je ook telefoontjes beantwoorden. Dit was nogal moeilijk omdat de klanten natuurlijk niet wisten dat ik van NL kwam waren ze zo snel aan de telefooon het praten dat ik het niet verstond. Gelukkig hielpen mijn collega's mij altijd en kon ik de telefoon aan hen geven als ik het niet snap. Deze week was een rustige week en heb ook goed kunnen spreken met de collega's want die waren erg nieuwsgierig naar Nederland. En als je hier Nederland zegt is het eerste waar je iets over krijgt te horen natuurlijk DRUGS. Nou ben ik natuurlijk een drugs verslaafde en weer ik alles dervanaf (NIET DUS) hahaha. In deze week heb ik ook al voor elkaar gekregen om 2 collega's naar Nederland te laten komen. Zij waren bijde voor een Ticket aan het kijken en ik heb ze een paar leuke plaatsen gewezen.

De 4e week ging ik dan naar het Hostel. Ik was wel erg benieuwd en wist niet wat ik tege kwam. Gelukkig zaten op mijn kamer nog 1 andere jongen en 2 meisjes uit Zwitserland. Deze gasten waren wel gezellig maar ook heel erg luidrugtig omdat ik wou slapen vanwege werk ging ik vroeg slapen maar hun gingen toch nog naar de Club en zoals iedereen weet als je dan terug komt schreeuwen ze het hele hostel wakker. Als zij tegen elkaar het praten waren verstond ik bijna alles omdat ze zowat duits praten in Zwitserland. Gelukkig gingen zij het hostel uit de volgende dag. Ik moset werken en begon deze week in de Back Office. Wat best wel een beetje saai was omdat ik niet goed mails kan beantwoorden. Maar ik heb wel andere klusjes kunnen doen zoals een lijst opstellen voor de verzekering. Ook heb ik veel aan de receptie geholpen. De 2e dag in de backoffice moest ik mijn RSA halen dit is een bewijs dat je alcohol mag schenken in Australië. Dit was zo een lange en vermoeide cursus dat ik hier van 10 het smorgens tot 6 in de avond aan gewerkt heb. Uiteindelijk was ik toch geslaagd met een percentage van 100% (NEE GEEN ALCOHOL:P). Ik besloot ook om een appartement na 1 roemoerige nacht te zoeken. Ik had meteen iets gevonden in een wijk een half uur lopen van het hotel. Hier zaten nog 3 studenten en ik moet mijn slaapkamer delen met 1 andere jongen maar dit is nog altijd beter dan met 4 andere gasten. Het was best wel een rotzooi maar de eigenaar van het huis ging ze erop aanspreken. Ik denk dat het hier wel gezellig gaat worden de komende weken alhoewel dat hoop ik maar het zijn toch studenten uit Engeland dus dat komt wel goed. Morgen ga ik dan eindelijk intrekken in dit appartement. De rest van de week heb ik nog in de backoffice gewerkt. En heb ik eennieuw project gestart waardoor ik ongeveer 3 uur achter de Scanner heb gezeten om alles in te scannen. Maar dat maakt niet veel uit als ik maar wat te doen heb. Ik heb de rest van de week mijn kamer gedeeld met een Koreaan die niet eens mijn naam kon uitspreken. Wat is de letter `R` toch een moeilijke letter. Volgens hem hete ik Loy maarjah ook goed. Ik heb deze week nog met wat mensen gekletst en ook veel contact gehad met Nederland. Mijn familie was ongeveer de hele avond op msn en mijn vrienden heb ik ook wel gesproken alhoewel zij wel weer naar school moesten. Maarjah op school is ook internet haha.

Ik heb deze week ook heel erg leuk bericht gekregen vanuit Nederland. Want mijn nichtje komt mij uiteindelijk na lang nadenken toch opzoeken. Dit vind ik natuurlijk heel erg leuk :D. Dit is al 3 jaar haar droom om te komen en nu ik hier ben kon ze het toch niet meer weerstaan en heeft ze een ticket geboekt. Ze vliegt alleen naar Australië maar heeft dezelfde vlucht als mij en Michael terug naar Nederland. Dit gaat een leuke laatste maand worden. Ook heb ik nog veel contact met mijn klasgenootjes gehad en zoals sommige weten hebben zij het erg naar zijn zin. Met name Michael heeft al heel veel gedaan in N- Zealand. En als ik daar ben weet hij precies wat wij gaan doen. Ik heb ook eens naar een aantal leuke plaatsen in Australië gekeken. En ben tot de ontdekking gekomen voor als we gaan backpacken dat we beter een week naar sydney kunnen gaan en hierna terug naar Brisbane want het noorden blijkt veel mooier te zijn. Als jullie tijd hebben kijk maar eens op google naar Fraser Island en Whitsundays. Dit zijn prachtige plaatsen wat wij gaan bezoeken. Nu heb ik weekend dat bijna over is en ben ik een beetje aan het rusten in het huis van mijn Familie. Gisteren hebben wij een feestje gehad met BBQ het was wel leuk om even de deur uit te zijn. Ik ga nu weer even weg met mijn neefje zodat we toch bezig blijven in dit warme en vermoeiende weer.

Dit was dan weer even een korte blog over mijn Australië avontuur. Ik kan niet geloven dat ik nu al een Maand weg ben. Over 3 maanden en 3 weken ben ik klaar met mijn stage en kan het echte werk gaan beginnen. Ik kan niet wachten.

Ik spreek iedereen weer heel snel en mijn volgendce blog zal er volgende week weer aankomen. Ik ga trouwens volgende week in de bar werken ik hoop dat dit mij goed bevalt.

Adieje iedereen en zie jullie in een dikke 5 maanden. De groetjes aan de familie en vrienden. Missing everybody. GREEETZZZ

  • 20 Maart 2011 - 09:03

    Mam:

    hoi miene knul

    heij leuke blog heb je geschreven, even terug gekeken naar het begin dat natuurlijk zwaar was. Maar alle begin is moeilijk. Nu heb je het naar je zin en dat is het belangrijkste. Ja we hebben
    even gekeken naar de plaatsen die je bezoeken gaat en we zullen je zeker hierin volgen als wij naar australia gaan in september. Ik ben heel benieuwd hoe je medebewoners van je nieuwe appartement zullen zijn wordt vast wel dikke pret nu je zo makkelijk engels kletst.
    Maak er nog een gezellige zondagavond van en dan weer ertegenaan zo zie je wat het is als je net als alle andere mensen moet werken na een leuk weekeinde, dan is school toch nog wel leuk.

    groetjes ik spreek je snel

    dieng mam

  • 20 Maart 2011 - 09:20

    Swen:

    Hey Roy top dat t beter gaat ;) !! vergeet wel niet je Nederlands op peil te houden he als ik dat zo allemaal hoor :P! Succes in 't appartement en we spreken elkaar snel weer ;) !

  • 20 Maart 2011 - 09:47

    Rick Dieteren:

    Hee roy!

    Een korte blog is wel heel erg lang geworden:P Nee, geintje, heel fijn dat je zoveel moeit doet om ons op de hoogte te houden.

    Net zoals je mam schrijft is het begin altijd moeilijk, maar fijn om te horen dat er na die tegenslagen ook weer goede puntjes zijn geweest.

    Natuurlijk is het jammer dat je in het hostel niet kon slapen zoals je wou, maar hopelijk krijg je het daarom extra naar je zin in het appartement. Volgens mij zijn engelse erg aardig!

    Bovendien is het leuk dat de receptie zo goed bevalt, en ik denk dat de bar jou ook heel erg bevalt. En vergeet niet , weer certificaat er bij nu, kost je wel veel moeite, maar je hebt er wel wat aan.

    Een maand gaat snel hé! Je zult merken dat het nu steeds sneller gaat. Deze week had ik alles ochtenddienst, dus kon niet altijd met je op msn. Deze week heb ik veel avonddienst, dus kunnen weer eens kijken hoe het daar gaat.

    Good luck in je appartement deze week!

    Groetjes van het ook wel zonnige Nederland.

    Rick

  • 21 Maart 2011 - 20:47

    Domi:

    Ik kan niet wachten neefje!! ben blij dat je het na je zin hebt! geniet er maar van want het is zo voorbij!!

    miss you!! dikke kus

  • 23 Maart 2011 - 20:20

    Bjorn En Joyce:

    Hey Neefje

    Ik lees vol bewondering je blog. Ik vind het geweldig wat je allemaal in je uppie voor mekaar krijgt daar aan de overkant.
    Je slaat je er prima doorheen kerel!!!
    Aan dat werken achter de bar twijfel ik niet, dat gaat zeker wel goed komen.
    De tijd vliegt inderdaad voorbij, kan niet geloven dat je al een maand weg bent. Vergeet niet af en toe nog eens een woordje in het "plat" te praten, anders verstaan we je hier niet meer als je terugkomt. Maak er nog een geweldige tijd van en.. we denken aan je.
    Groetjes Bjorn, Joyce, Bat en Stan

  • 23 Maart 2011 - 21:11

    Joyce:

    Hey Roy
    Ben ik weer.
    Nog bedankt voor je kaartje. Kwam vandaag met de post. Erg leuk dat je de moeite neemt ons te schrijven per post!!!
    Danke wa

  • 24 Maart 2011 - 13:13

    Rowin :

    Heey Royke,

    Hoe is het met je kerel? Ik kijk regelmatig op je site om te kijken of natuurlijk alles in orde is met je:P Leuke verhalen kerel. Maak er een mooie tijd van. Wij proberen de boel hier een beetje recht te houden met de A1 he, vorige week 3 punten gepakt tegen Sparta'18. We spreken ons!

    Groet rowin

  • 24 Maart 2011 - 13:30

    Roy:

    Hey Rowin,

    Jah het gaat zijn gangetje hier he ik kijk erg uit naar het backpacke maar eerst nog even stage doen. Ik had gezien dat jullie gewonnen hadden ik had nog even gereageerd in het gastenboek van Hoofdklasselimburg. Ga zo maar door zodat jullie weer wat stijgen in de compititie. ;)

    Als ik terug ben hebbe we ng een feesjte he kerel of eens een avondje stappe we zien het wel:p maarjah nog een paar weekjes doorzetten en dan word t pas egt BONKERS(H)

    spreek je

  • 26 Maart 2011 - 16:04

    Kit:

    Hallo Roy.
    Wat gaat de tijd toch snel. Je bent nu al een maand in Australië en je zult er ook zeker al veel geleerd hebben.
    Ik denk dat het achter de bar wel goed zal bevallen of hoef jij je niks met de klanten te vertellen ?
    Dat zou wel goed voor jouw engels zijn.Hierbegint het al een beetje zomer te worden.We zijn al een paar dagen op de boot geweest.Jan heeft nog geen enkele vis gevangen. Volgende week gaan we weer dan heeft hij hopelijk meer geluk.
    Wij wensen jou een fijne week en houden ons op de hoogte door jouw verslagen te lezen.

    Heel veel groeten van Jan en Kit

  • 28 Maart 2011 - 10:31

    Jo En Fieni:

    Hoi Roy,
    Wat een verhaal zeg, je hebt er wel werk van gemaakt. Ik lees dat je in de 4 weken dat je weg bent al een heleboel hebt meegemaakt. Ik vind het ook fijn dat het toch allemaal een beetje begint te lopen en dat je jouw weg begint te vinden. Ik hoop alleen dat je snel een onderkomen vindt waar je je een beetje thuisvoelt en waar het niet zo rumoerig en vies is. Maar dat zal jou ook wel lukken.
    Het komt allemaal best in orde, je ziet wel hoe snel die vier weken om zijn. En na die stage staat je natuurlijk nog een avontuur te wachten waar je je, zoals uit jouw bericht blijkt, erg op verheugd.
    Geniet van jouw tijd in Australië, je ziet wel het is zo voorbij. We volgen je op de voet en genieten met je mee.
    Heel veel groetjes en tot gauw weer op MSN,
    Fieni en Jo

  • 29 Maart 2011 - 21:39

    Adje:

    Hoi Roy ik wens je heel veel werkervaring in het verre Australië, dit is echt het andere einde van de wereld. Maar chic dat je dit mag ervaren, dit is zeker een avontuur.
    Maak er iets moois van en heel veel werkplezier.

    Groetjes uit het verre Landgraaf

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roy

Foto bij Abel Tasman National Park

Actief sinds 09 Jan. 2011
Verslag gelezen: 1074
Totaal aantal bezoekers 42058

Voorgaande reizen:

02 Maart 2017 - 01 Oktober 2017

Backpacken Roy en Loes

18 Juli 2011 - 01 Augustus 2011

Nieuw Zealand

Landen bezocht: