week 6 - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Roy Eijgelshoven - WaarBenJij.nu week 6 - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Roy Eijgelshoven - WaarBenJij.nu

week 6

Door: royeijgelshoven

Blijf op de hoogte en volg Roy

03 April 2011 | Australië, Brisbane

Heyzz everybody
Hier is weer een blog na 2 weken. Ik ben tijdens de laatste 2 weken niet thuis geweest dus daarom is er ook pas zolaat een blog.
2 weken geleden zou ik dan eindelijk in mijn een appartemment gaan wonen met 3 andere Ieren. Dit was niet het mooiste appartemment want de badkamer was beschimmelt en het was een rotzooi. Na 2 nachten slapen en met mijn ouders hierover gepraat te hebben, hebben wij besloten dat ik dit appartemment zo snel mogelijk moest verlaten. Ik had namelijk best wel problemen met mij Astma. Ik ben de volgende dag dan ook direct uit het appartemment gegaan en terug naar het hostel gegaan. Dit was 3 keer beter dan het appartement. Ik was wel blij dat ik terug kon want hier voelde ik mij wel goed en er was ook wel genoeg te doen. De eerste dag dat ik hier weer zat kwam een nieuwe jongen in de kamer waar ik wel een tijdje mee gepraat heb. Deze jongen kwam uit Frankfurt. Hij was hier voor een kleine vakantie van 2 weken. Het enige probleem voor hem was dat hij geen Engels kon praten. Nou zijn de limburgers gelukkig halve duitsers en kunnen wij ook wel redelijk goed duits praten dus dit was helemaal goed gekomen. Hij was mij het vertellen wat hij allemaal ging doen. Hij zou 10 dagen in het hostel blijven maar na 5 dagen heeft hij besloten om een ticket te boeken naar Ayers Rock. Ik heb natuurlijk niet alleen in het hostel gezeten maar moest zoals gewoonlijk 5 dagen werken. Ik heb de 5e week meegelopen in de bar. Dit was wel leuk maar toch zal ik het niet meer opnieuw doen want het enige wat wij aan het doen waren, was poleren, glazen schoonmaken en ophalen. Ik had graag een aantal cocktails willen maken maar helaas ben ik niet zo bekend met de Australische drankjes. Het waren wel gezellige collega's en zeker leuk voor 1 week.
In het weekend heb ik ook moeten werken. Dit waren hele drukke dagen. En ben er ook achter gekomen dat ze hier wel een cursus kunnen gebruiken hoe ze moeten drinken. Ik heb in dit weekend een aantal mensen naar buiten zien dragen die zich in coma hadden gezopen. Ook was het heel leuk om alle kots te kunnen opruimen en dat al om half 11 in de avond. De mensen kunne hier totaal niet tegen alcohol dit zal waarsschijnlijk door de warmte komen. Want het is een Roof Top dus dat betekent gewoon in buiten en niet binnen. Het was zo erg dat er zelfs mensen in emmers zaten te schijten:P haha. Dit ging echt een beetje te ver maargoed. Ik heb dit weekend afgemaakt en had in de maandag een dagje vrij.
Deze maandag was ik mij een beetje aan het vervelen dus ik was even naar het werk gegaan en heb daar even gezellig gepraat. Hier had ik het er weer over met een aardige collega om misschien een appartemment te zoeken. Mijn collega besloot mij te helpen en ging eens kijken op het internet. 2 minuten later had die al iets gevonden in Kangaroo Point (circa 10 minuten van het hotel). De volgende dag kon ik al op bezoek bij dit appartement om even te zien hoe het eruit zag. Later op deze maandag ben ik naar de stad gegaan om een lekkere lunch te eten. Hierna ben ik nog even langs de rivier gaan wandelen en wou eigenlijk nog even het park ingaan maar het begon plotseling hard te regenen dus heb ik een bus terug gepakt naar mijn hotel. Waar ik nog even met mijn familie heb gebelt. Omdat ik zolaat mogelijk wilde slapen heb ik het heel laat gemaakt. Ik heb tot ongeveer 3 in de nacht gebeld met mijn familie. Hierna besloot ik om te gaan slapen. Tijdens het uitkleden kreeg ik berichten van vrienden of ik nog even op de laptop kwam. Omdat het toch al 3 uur was besloot ik nog even naar onder te gaan en op de laptop te komen tot half 7 in de morgen. Hierna ben ik dan gaan slapen zolang als mogelijk want ik had namelijk nachtdienst. Later op de dag ben ik naar het appartement gaan kijken en het beviel me heel erg goed. Mijn eigen kamer, gratis internet en een schone badkamer. Ik heb besloten om dit appartement kamer te huren voor 13 weken omdat ik nog geboekt had in het hostel tot de 7e week dus ik ga maandag in het appartement wonen. Ook heeft dit huisje een lekker zwembad waarin ik kan relaxen
In de avond begon het echte werk namelijk de oo zo lange maar wel leuke en gezellige nachtdienst. Het was namelijk zo dat je van 11 tot 2 even doormoest werken met reserveringen controleren etc. Een beetje administratie doen. Rond 2 uur waren wij meestal klaar en mocht ik een beetje chillen. Omdat dit een gunstige tijd was met Nederland kon ik op msn en skype met veel familie en vrienden praten. Want er viel toch niet meer te doen tot 7 uur in de morgen. Na deze lange nacht kon ik dan uiteindelijk lekker naar mijn bedje. Want tot half 7 in de morgen opblijven kan ik voortaan beter niet meer doen. Na een paar uurtjes slapen stonden de mensen van het hostel naast mijn bed dat ik uit de kamer moest want mijn tijd in deze kamer was afgelopen en ik moest verhuizen naar een andere kamer. Ik was heel erg moe en ben verhuist naar een 6 pers kamer. Deze kamer was nog rustiger dan een 4 pers kamer dus ben ik hier nog tot vrijdag blijven overnachten. Op dezelfde dag als mij was er nog een andere jongen uit Perth ingecheck in deze kamer. Met hem ben ik een paar dagen opgetrokken en ben ik mee gaan poolen en naar de bar geweest. Dit was wel gezellig maar helaas kon ik niet lang blijven want ik moest natuurlijk in de avond weer beginnen met mijn nachtdienst. Dat het zelfde verhaaltje zoals iedere dag was. Ongeveer tot 2 werken en daarna relaxen en een beetje praten met mijn vrienden.
Na deze lange week werd ik Zaterdag in de morgen opgehaald door mijn familie. Ik was blij dat ik weer een weekendje naar hen kon gaan zodat ik lekker in mijn eigen kamer kon slapen. Want ik was natuurlijk heel erg moe. Na de lange rit naar huis en nog wat vrienden gebeld te hebben ben ik om 10 uur in de morgen aan mijn nachtrust begonnen. Ik ben om 2 uur weer opgestaan anders zou ik in de nacht niet kunnen slapen. Ik was na deze 4 uur slapen heel erg moe maar ben toch opgestaan. En mijn familie heeft toen lekkere nederlandse kroketten voor mij gemaakt:D. Ik kreeg ook het leuke nieuws dat wij gezellig naar Tangalooma gaan volgend weekend. Dit is een prachtig eiland waar je in de avond wilde dolfijnen kan voeren en alle watersporten kan doen wat je wilt zoals jetskieen, surfen maar we kunnen squad gaan rijden of hoe dat ding heet:p. Lekker 3 daagjes naar een mooi resort en relaxen op de mooie stranden van Australie;) en ook natuurlijk van het mooie weer en de zonsondergang genieten. Hier zullen natuurlijk fotos van volgen zodra ik terug kom. Ik heb hier enorm veel zin in.
Volgende week staat op de planning om 4 dagen te werken samen met mijn collega in de afdeling accounts. Hier kunnen we eens kijken hoe het met de financiele omstandigheden zit. Dit word zeker een leerzame week. Ik moet eigenlijk 5 dagen werken maar omdat ik 3 dagen weg ga halen we dit niet en zal ik de week erna 6 dagen werken. Maar dit heb ik wel over voor een leuk en gezellig weekendje weg.
Iedereen bedankt voor jullie reacties en de tijd vliegt wel snel om. Ik krijg het steeds meer naar mijn zin en ik denk dat het alleen maar beter zal worden als ik in mijn eigen appartement zit. Ook zijn er deze weken heel veel vrienden jarig so congratz everybody
Mijn volgende blog zal verschijnen na het weekend Tangalooma. Als jullie benieuwd zijn naar het eiland kijk dan maar alvast op google voor een aantal fotos. Kijk ook op http://eijgelshoven.com hier zul je al mijn fotos aantreffen van mijn Australië reis
CHEERS;)

  • 03 April 2011 - 14:49

    Mam:

    Hoi Knul
    Alweer een leuke blog heb je gemaakt.
    Je heb veel geleerd in die week en ook ervaren wat je later niet wil gaan doen.
    Wij hebben elkaar niet zo heel veel gesproken in het weekeinde want ik was natuurlijk werken en om 17.30 uur onze tijd lig jij natuurlijk in bed.
    Ik spreek je snel groetjes
    Dien Mam

  • 04 April 2011 - 01:14

    Wim Melchers:

    Hey Roy.

    Heb het zaterdag nog met je vader over jou gehad.
    Knap kerel dat je je zo kranig erdoor slaat.
    Ik wens je alle goeds daar in het verre australie en ik blijf je volgen.
    Maak er iets moois van en tot een volgende keer.
    Groet Wim.

  • 04 April 2011 - 16:24

    Lisa:

    Hee Roy! super leuk om je blogs te lezen je schrijft ze goed. En natuurlijk fijn om te weten dat het ondanks je verhuizingen toch goed met je gaat (: Ook je foto's ben toch een potje jaloers dat ik hier in Vaals zit hoor haha maargoed ik wens je nog heeeeel veel plezier toe in Australië en ik ga je aankomende blogs lezen, dan krijg ik misschien toch een beetje een vakantie gevoel van haha. Tot schrijfs XXXliefsss

  • 04 April 2011 - 16:59

    Jo En Fieni:

    Hoi Roy,
    ik ben blij om te lezen dat het een stuk beter gaat. En als het appartement nu ook nog in de smaak gaat vallen komt alles wel goed. Jij bent in deze 5 weken vaker verhuisd dan wij in ons 41 jarig huwelijk. Fijn dat je een weekendje weg gaat met je familie, we verheugen ons al op de foto's.
    Tussen haakjes, Jo vraagt of je het geld (borg) terug hebt gekregen. Als dat zo is kun je hem een beetje over maken omdat het onderhoud van de Plus-meisjes toch wel in de papieren gaat zitten.
    Heel veel plezier met je verdere avontuur,
    groetjes Fieni en Jo

  • 06 April 2011 - 11:15

    Angela En Ben:

    Ha Roy,

    Je maakt echt een leerzame tijd door. Als ik dit met Michael vergelijk heeft hij het maar makkelijk. Maar wie weet waar het allemaal goed voor is geweest om coma zuipers en emmer schijters op te ruimen. Je kunt zo in de Peppermill gaan werken :-). Goed dat je de dingen die je niet bevallen aanpakt en er iets goeds van maakt. Klasse. Michael vertelde dat jullie de reis van Auckland naar Brisbane ook hebben geboekt. Ik vind dit erg verstandig, omdat je dan die uitgave maar al hebt gehad, zodat je beter weet hoeveel geld je nog overhebt. Veel plezier en we kijken uit naar je volgende blog. Groetjes van ons uit een steeds meer lente wordend Limburg

  • 06 April 2011 - 11:38

    Roy Eijgelshoven:

    Hey Jo

    Doe maar even rustig aan want jah dat kan niet iedere week he. Je bent geen 18 meer;) ook al valt dat niet te zien hoor:P. Je moet zorge dat de meisjes jou trakteren niet andersom

    Lisa

    Dankje voor je reactie:D Jah we zijn al bijna 7 weken weg he dat betekent over anderhalve week al 2 maanden weg dan nog 4 te gaan waarvan 2 egt superkix worden met michael rondtrekken. Leuk dat je men blog volgt;) Spreek je snel weer en als we terug zijn gaan we ng eens wat doen met zn alle;)(K)xxx

    Hi Wim

    Bedankt voor je reactie. Jah alles komt wel goed maar is even lastig natuurlijk ik zit nu al op 1/3e van mijn stage dus dat is wel goed. Ik ben nu voor vast aan receptie en alles komt wel goed;) Doe ramon de groetjes

    Angela & Ben

    Bedankt voor jullie reactie. Natuurlijk hoort dat allemaal erbij. Maar is natuurlijk niet het leukste werk:p Maarja, ik ben wel blij als de stage erop zit ook al zitten we op 1/3 nu al. Maarja ik heb nu eindelijk mijn eigen kamertje gevonden na 6 lange weken. Uiteindelijk komt toch alles goed he;). En over een maand komt de volgende passagier gearriveerd op Auckland he Angela. Michael kijkt er erg naar uit want volgens mij mist die jullie heel erg. En eindelijk hebben wij inderdaad dat ticket binne het was niet echt goedkoop maargoed dat komt wel goed even wat rustiger aan deon de komende weken en dan hebbe we dat weer ingehaald. Ik kijk heel erg uit om hem te zien en met hem te gaan backpacke. Dat word een hele leuke en onvergetelijke tijd.

    Groetjes aan iedereen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roy

Foto bij Abel Tasman National Park

Actief sinds 09 Jan. 2011
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 42113

Voorgaande reizen:

02 Maart 2017 - 01 Oktober 2017

Backpacken Roy en Loes

18 Juli 2011 - 01 Augustus 2011

Nieuw Zealand

Landen bezocht: