Week 8 - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Roy Eijgelshoven - WaarBenJij.nu Week 8 - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Roy Eijgelshoven - WaarBenJij.nu

Week 8

Door: royeijgelshoven

Blijf op de hoogte en volg Roy

17 April 2011 | Australië, Brisbane

Hoi allemaal

Hier is dan weer een blog na 2 lange weken. In deze 2 weken ben ik een heel leuk weekend weg geweest. Ik ben namelijk naar Tangalooma geweest. Dit is een Eiland aan de kust van Brisbane. Zoals misschien al een paar mensen op mijn hyves hebben gezien is dit een prachtig eiland met prachtige stranden en helderblauwe zee.

Maar voordat ik naar dit eiland ging moest ik eerst een week werken natuurlijk. Ik heb hier de eerste week met mijn begeleider gewerkt omdat hij op vakantie is geweest. Helaas vond ik dit niet een hele leuke week omdat ik niet goed met hem kon opschieten. Gelukkig zijn de vrouwelijke collegas veel leuker en kan ik met hen wel goed opschieten. Na deze week was het dan eindelijk zover een weekendje naar een resort en daar lekker uitrusten.

De eerste dag van het weekend was heel erg slecht weer jammer genoeg. Na een tijdje alles gepakt te hebben zijn we toch maar gaan snorkelen bij het koraalrif hier kunnen jullie ook een foto van zien. Dit was erg leuk alleen als je water inslikt wordt het niet meer zoleuk want dan word het je hendig slecht:p. Gelukkig viel het alsnog mee en had ik maar eenbeetje water binnen gekregen. Hierna zijn wij terug gegaan naar het resort om te douchen en te gaan dineren. Dit was erg gezellig en ik heb mij die avond goed vermaakt. Na het dineren zijn we nog even gaan jokeren dat was ook wel gezellig.

De tweede dag (zaterdag) zijn wij heel veel dingen gaan doen omdat het weer erg goed was. Wij zijn eerst gaan zeilen. Dit kan ik totaal niet dus dat heb ik maar aan de andere overgelaten. Hierna zijn wij op seqway gaan rijden dit was erg grappig maar wel raar hier kunnen jullie ook een foto van zien. Dit hebben we ongeveer een half uur gedaan. Verder heb ik nog een wandeling gemaakt over het eiland. Dit was erg mooi maar helaas was ik binne 15 min verbrand omdat ik door het water had gelopen. Verder was mijn neefje DJ later die avond aangekomen en zijn we met hem nog de wilde dolfijnen gaan voeren wat toch eigenlijk het hoogte punt was van deze reis. Wilde dolfijnen zal je niet nog zomaar een kunnen voeren. In de avond zijn we weer gaan dineren. Na het diner ben ik met DJ opstap geweest natuurlijk een beetje lol gemaakt en paar mensen leren kennen. Hier heb ik ook even laten zien dat Nederlanders beter in poolen zijn dan Australianen:p haha. De club sloot om 12 uur en wij zijn nog blijven hangen tot 2 uur en toen terug naar het resort gegaan. Helaas moesten we weer om 8 uur opstaan omdat wij om 10 uur uit het resort moesten.

Deze dag zijn wij nog gaan Jetskien dat was erg leuk maar als je zeeziek word is het niet meer zo leuk. Ik heb hier maar een paar keer gekotst en toen was alles weer goed. Is ook niet slim om na een australisch ontbijt ( Hasj Brown, neej niet die van Nederland. En bonen en ei etc) te gaan jetskien maarjah het was toch leuk om een keer te doen. Later die dag hebben wij nog een hele leuke desert safari gedaan en zijn wij het woestijn in gegaan hier kon je met een houte plank de berg afglijden hoe wij dat met de sneeuw doen doen ze dat hier met zand. Ik als ervaren sneeuwman had natuurlijk gewonnen van iedereen:p. Het was alleen ontzettend warm in de desert maar wel heel erg leuk.

Die dag zijn wij ook terug gegaan naar huis en ik was zo moe van het weekend dat ik al om 9 uur in de avond lag te slapen. De volgende dag moest ik jemmer genoeg weer werken. Deze week was niet zo leuk omdat ik me best wel geergerd had aan alles en iedereen. Maar uiteindelijk is toch alles goed gekomen. Ik ben over 2 weken al op mijn helft en als ik een maal onder de 10 weken ben word het echt aftellen.

Ik zal nog een aantal fotos op de site zetten;)

Bedankt iedereen en see ya soon

  • 18 April 2011 - 19:31

    Bjorn En Joyce:

    Hey Roy
    Wat ben ik stinkjaloers op jou.
    Wat een super ervaringen allemaal!!!
    Zitten wij hier in dat saaie Woabich.
    En wat vliegt de tijd joh, zit je al bijna op de helft, het lijkt vorige week dat we met een doosje tissues afscheid van je kwamen nemen.
    Hou je taai en vooral genieten van alles wat je meemaakt daar on the otherside.
    we denken aan je!!
    Bjorn , Joyce en de jongens

  • 18 April 2011 - 20:39

    Wim Melchers:

    Hey Royke

    Nog even en je bent over de helft en dan gaat het snel berg afwaarts en daarna genieten maar.

    Hou je taai kerel en ik laat wel weer iets van mer horen.

    Groetjes van Dur wim oet woabich.

  • 19 April 2011 - 10:21

    Jo En Fieni:

    Hoi Roy,
    geweldig weekend. Wat is het daar prachtig zeg. De tijd gaat eigenlijk veel te vlug, het is zo voorbij. Ik zie dat je ook nog wat aan de lijn hebt gedaan. Je ziet er goed uit moet ik zeggen. Maak er voor wat het werk betreft maar het beste van en geniet vooral van de leuke dingen. Ik zou best voor een paar weken jouw plaats willen innemen.
    Heel veel groetjes vanuit Landgraaf,
    Fieni en Jo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roy

Foto bij Abel Tasman National Park

Actief sinds 09 Jan. 2011
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 42102

Voorgaande reizen:

02 Maart 2017 - 01 Oktober 2017

Backpacken Roy en Loes

18 Juli 2011 - 01 Augustus 2011

Nieuw Zealand

Landen bezocht: