Vakantie??? uhm ja eindelijk:D - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Roy Eijgelshoven - WaarBenJij.nu Vakantie??? uhm ja eindelijk:D - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Roy Eijgelshoven - WaarBenJij.nu

Vakantie??? uhm ja eindelijk:D

Door: royeijgelshoven

Blijf op de hoogte en volg Roy

08 Juli 2011 | Australië, Brisbane

Hellowa folks!!

Hier weer een verslagje van mijn adventure in Down Under!!!. Het is nu weer bijna 3 weken geleden sinds mijn laatste verslag dus het word weer tijd om een nieuwe blog te schrijven. In deze 3 weken heb ik veel leuke dingen meegemaakt. Vooral mijn laatste week stage was natuurlijk erg bijzonder!! Hierover zal ik meer vertellen in mijn verslag. In ieder geval, de stage zit erop en ik kan nu vooruitkijken naar een hele leuke tijd. Ook heb ik het de laatste tijd wel erg naar mijn zin in Australië. Misschien nog een paar maandjes langer blijven? Mwoa ik denk dat er dan mensen zijn die mij afschieten of me persoonlijk komen halen. Laten we dat maar niet doen:p.

Dus 3 weken geleden moest ik weer een leuke week nachtdienst draaien. Gelukkig deze keer met de leukste collega van het werk. Met hem heb ik een aantal nachten flink gelachen. Maar het leukste van deze nachtdiensten is dat wij altijd friet speciaal maken. Hij is namelijk in NL geweest en is tot de ontdekking gekomen dat het eten toch wel erg goed was. Makkelijk maar goed. Dus ik mijn currie saus meegenomen en hij de ui en hebben wij ons gezellig friet speciaal gemaakt. Verder hebben wij deze nacht een beetje in de bar rondgehangen en veel TV gekeken. Natuurlijk begon voor mij toen de echte countdown. Ik hoefde namelijk maar nog 10 dagen te werken. En als je denkt dat het snel voorbij is gaan de dagen ook erg snel. Helaas was dat de laatste week niet zo. Er kwam namelijk een nieuw meisje bij ons aan de receptie werken. Helaas heeft het hotel maar 4 computers en waren ze alle 4 bezet. Ik stond de laatste week dus vooral tegen de receptie te leunen en naar mezelf te staren in de spiegel, dat is wel leuk voor een paar uurtjes maar daarna word dat zelfs heel erg saai. Gelukkig was dit maar voor de laatste week.

Natuurlijk was de laatste week wel een beetje speciaal. De laatste woordjes met je collega's en de laatste klusjes. In deze week heb ik ook mijn eindcijfer gekregen. En ik mag heel erg blij zijn met dit punt. Ik had namelijk 3 keer een 9, 2 keer een 8 en 1 keer een 7. Dit is dus een gemiddelde van 8,3. Ook al mijn opdrachten heb ik laten aftekenen. Hier heb ik voor de laatste periode ook alleen maar 8 en 9 gekregen. Hier ben ik natuurlijk erg blij mee. Het leukste van alles is dat zij me ook graag hier wouden hebben en dat ik kwam werken voor de Limes Hotel. Jammer en helaas maar dit ga ik mezelf niet aandoen. Thuis in Nederland is genoeg werk te vinden en school is veel te leuk om nu al mee te stoppen. Ook heb ik een gesprek gehad met de General Manager. Deze manager was 4 weken geleden overgekomen vanuit Zweden. Wij Europeanen kunnen het natuurlijk goed onder elkaar vinden. Alleen snap ik hem niet waar kwamen de mooiste meisjes van de wereld vandaan?? uhm niet Australië. Nu zulle jullie wel reageren van NL maar het is toch echt van Zweden. Maarja even terug waar we gebleven waren. Met hem heb ik dus even een half uur gepraat over mijn ervaringen. Hij was ook heel positief over mij. Dit was niet gek want ik heb hun vaak genoeg uit de problemen geholpen.

Mijn collega's hadden mij belooft dat ze mij zouden meenemen voor diner op de laatste dag. Dit was wel erg leuk. De avond voor ik vertrok moest ik, met de meest energie achtige vrouwe wat ik ooit in mijn leve heb gezien, werken. Zij is bij de geboorte waarschijnlijk in een ketel met redbull gevallen. Toch vind ik het geweldig om met zo iemand te werken. Hier heb ik nog een gezellige avond gehad en hebben wij muziek gedownload op de pc van het werk. Mijn collega wou namelijk dat ik een virus op de pc zette. Omdat het ook de voorlaatste dienst van haar was. Dus dat hebben we dan maar gedaan. Toen kwam dan eindelijk mijn laatste dag. Ik had mijn beoordeling al op woensdag gekregen dus die laatste dag was ik van plan om me niet te laten gebruiken als een slaafje. Hier heb ik dan ook een beetje gedaan wat ik wou. De laatste 3 uur moest ik sowieso voor mijzelf werken. Dit was erg saai maar ook leuk. Hier heb ik mijn managers nog even goed gesproken en van hun moest ik contact met school opnemen en mijn stage bureau. Ik was de eerste stagiaire van dit hotel. Het was hun zo goed bevallen dat ik van hun meteen contact met school moest opnemen en met het stage bureau omdat ze zo snel mogelijk een nieuwe stagiaire wilde. Helaas is nu schoolvakantie en weet ik dat er geen stagiaires beschikbaar zijn. Ik heb toch maar een mail naar school en het stage bureau gestuurd. Dit is natuurlijk ook goed voor Abroad Internships een beetje reclame maken.

Dit word zo wel een erg lang verslag maar goed. Die laatste dag ben ik erg verast door mijn stage. Toen ik mij om ging kleden in de backoffice voor te gaan dineren met mijn collega's lag er een hele grote envelop op het bureau. Hierop stond groot ROY,, dus een collega kwam naar mij toe en gaf deze envelop aan mij. Ik maakte deze envelop open en er zat een grote kaart in. Hier hadden al mijn collega's in geschreven dat was egt heel erg leuk. Ik wou weglopen en zei mijn collega opeens jij bent iets vergeten in de envelop. Dus ik kijk er nog eens in en zat er nog een kleine envelop in. Ik maak deze open en het eerste wat ik zag was $250. Dit was dus een voucher om iets speciaals te doen zoals Skydiven, duiken, bunjeejumpen en nog veel meer. Het eerste wat in mij opkwam was ik wil skydiven. Maar nu ben ik nog het twijfelen want skydiven kan ook in Nederland maar bijvoorbeeld met dolfijnen zwemmen of iets dergelijk kan niet in Nederland. Dus ik ga eens goed bekijken wat ik wil doen met deze bon. Later ben ik dan gaan uit eten met mijn collega's. Zij hebben alles voor mij betaald en na dat zijn we nog iets typisch Hollands gaan doen. Namelijk pannenkoeken eten. Dit was erg lekker en het was ook een gezellige avond. Na dit ben ik terug gegaan naar het hotel om nog wat gratis drankjes te nuttigen. Hier heb ik met mijn manager nog even goed gepraat en hij heeft mij gezegd als jij ooit voor een baan later wilt kijken in Australië kon ik altijd bij hem terecht. Dit is natuurlijk een compliment. Na deze avond ben ik nog gebleven tot 5 in de morgen om nog een aantal uurtjes fun te maken in de nachtdienst. Natuurlijk ook weer friet speciaal gemaakt:D haha.

Toen deze laatste dag omwas, was het dan eindelijk zover. Mijn vakantie waar ik best wel lang naar heb uitgekeken. Dit is eigenlijk het begin van het avontuur. De eerste week heb ik heel erg veel gerust en veel films gekeken. Op de woensdag avond was ook 1 van de grootste wedstrijden van Australië namelijk 'State of Origin' Dan word heel Australië gek. Mijn familie is van New South Wales en op het moment woon ik in Queensland. Heel toevallig was de finale: New South Wales tegen Queensland. Mijn familie had mij gezegd dat ik veel blauwe dingen aan moest doen. Ik had dit dus gedaan uiteindelijk had ik ook nog bijna 2 blauwe ogen erdoor gekregen. Gelukkig is alles goed afgelopen. Ik kwam namelijk de pub in gelopen en het enige was ik zag was mensen met rood aan. Toen dacht ik al dit is niet goed. Queensland is dus rood en New South Wales is blauw. Maarjah ik de stomme Nederlander uitgehangen en gedaan alsof ik niet wist waar deze wedstrijd om ging. Queensland had gelukkig de finale gewonnen. Ook ben ik naar Underwaterworld geweest en heb hier alle leuke haaitjes en andere kleine visjes mogen bekijken en sommige mogen aanraken. Hier zal ik nog een aantal foto's van op mijn site zetten;). Nu zit ik hier weer in de avond deze blog te schrijven en ga ik zo een leuke film kijken en later natuurlijk weer de Tour De France:D Deze moet ik natuurlijk een beetje blijven volgen he!!

Mijn volgende blog zal waarschijnlijk volgende week of over 3 weke pas komen want ik vertrek 18 juli eindelijk naar Neuj Zielangnk. Ook wil even tegen alle vrienden en fam zeggen. Een leuke vakantie allemaal en see ya soon. Want precies vandaag over 50 dagen zit deze jongen weer in het vliegtuig onderweg naar het kikkerland met hopelijk nog een beetje goed weer. Maar voor dit heb ik eerst nog een hele leuke vakantie op de planning staan.

Danza kuduroooo!!! CIAOOO!!

  • 08 Juli 2011 - 14:20

    Kit En Jan:

    hoy roy
    leuk verslag en gelukkig heel positief .
    proficiat met jouw mooie punten .
    en nu maar genieten van jouw vacantie in nieuw zeeland .
    heel veel plezier ! ! !
    kit en jan

  • 08 Juli 2011 - 14:37

    Roy:

    Dankjewel kit en jan ik weet zeker dat het een hele leuke vakantie word. Ik kijk er naar uit om naar nieuw zeeland te gaan

    We gaan ook 1 week echt backpacken daar. Dus gewoon de zak op de rug en zien waar we uitkomen

    Groetjes

  • 08 Juli 2011 - 15:48

    Mam:

    Heij Knul

    Leuke blog weer.
    Dus als ik het goed begrijp gaat je volgende tip naar Zweden op zoek naar mooie meiden.
    Ik kan alleen maar zeggen je hebt je er goed doorheen geslagen en je hebt je vakantie meer dan verdient. Geniet er maar van met Michael en zorg wel dat jullie gezond en wel weer de weg naar Australie

  • 08 Juli 2011 - 15:50

    Mam:

    Heij Knul

    Leuke blog weer.
    Dus als ik het goed begrijp gaat je volgende tip naar Zweden op zoek naar mooie meiden.
    Ik kan alleen maar zeggen je hebt je er goed doorheen geslagen en je hebt je vakantie meer dan verdient. Geniet er maar van met Michael en zorg wel dat jullie gezond en wel weer de weg naar Australië terug pakken. Zodat je Domi en Michael ook daar een aantal leuke plaatsen kan laten zien.
    Geniet er van en heel heel veel lol maken.
    Ik denk dat ik je volgende week nog wel zal spreken voordat je vertrekt naar New Zealand. groetjes van dieng Mam

  • 12 Juli 2011 - 12:15

    Bjorn En Joyce:

    Hey Neef
    Leuke blog heb je geschreven en nu heerlijk genieten van je vakentie. Wat is de tijd omgevlogen zeg!!
    Als ik het zo lees, zullen ze je wel gaan missen daar bij dat Limes Hotel. En wat een cijfers komen daar langs zeg, staat mooi op je lijstje!!!
    We wensen je een hele leuke vakantie in Nieuw Zeeland en tot over een dag of 45 dan maar.
    De groetjes oet Woabich
    Adiee wa
    Bjorn, Joyce, Bart en stan

  • 12 Juli 2011 - 12:25

    Roy:

    Hoi Bjorn, Joyce, Bart en stan,

    De tijd is inderdaad omgevlogen. En ik heb al veel berichten van collega's gehad dat ze het erg druk hadden zonder mij. Dat is wel grappig om te horen. Ik ben inderdaad heel erg blij met die punten.

    Maandag begint de grote reis. Dan gaan we 1 week in auckland verblijven en 1 week met een campervan door Northern Island scheuren. Ik had de mail gezien van jullie feestje dat word weer groot gevierd natuurlijk. Ik ga een feestje houde op de 2e september met tim. Want we zijn beiden geslaagd. Ik zeg altijd waar gefeest op kan worden moet zeker gedaan worden. zoveel mogelijk.

    De groetjes van Down Under

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roy

Foto bij Abel Tasman National Park

Actief sinds 09 Jan. 2011
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 42099

Voorgaande reizen:

02 Maart 2017 - 01 Oktober 2017

Backpacken Roy en Loes

18 Juli 2011 - 01 Augustus 2011

Nieuw Zealand

Landen bezocht: