Laatste maand/ Top Vakantie. - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Roy Eijgelshoven - WaarBenJij.nu Laatste maand/ Top Vakantie. - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Roy Eijgelshoven - WaarBenJij.nu

Laatste maand/ Top Vakantie.

Door: royeijgelshoven

Blijf op de hoogte en volg Roy

26 Augustus 2011 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hellow Folks.

Nog even snel een reisverslagje voordat ik richting huis kom. Ik wil jullie toch een beetje op de hoogte houden van ons backpack avontuur. We zijn net een dag terug van het backpacken en heb een maand geen tijd gehad om een reisverslag te schrijven. Dus zal ik nu nog even trip samenvatten.

Mijn laatste reisverslag was tijdens mijn trip in New Zealand met Michael. Hier hebben wij een leuke laatste week gemaakt en nog beetje geshopt en veel films gekeken. Michael had nog een leuk High Tea waar ik ook bij mocht zijn. Deze had de Manager van het Waldorf voor hem georganiseerd. Ik heb in die 2 weken ook nog een leuke collega van Michael leren kennen en hebben wij zelfs nog voor gekookt omdat Michael dit beloofd had. Na deze geweldige trip in New Zealand moesten we helaas het vliegtuig terug naar Brisbane pakken. Ik zeg nu wel helaas maar in Australië hebben wij ook een top tijd gehad. We zijn namelijk de eerste week in Brisbane gebleven en heb hier met Dominique en Michael veel ondernomen. Omdat Dominique nog een beetje bij moest komen van de lange vlucht zijn wij op de dinsdag niets meer gaan doen. Op woensdag zijn wij onze eerste dingen gaan ondernemen. We zijn namelijk naar Brisbane city gegaan en ik heb hun de stad laten zien en ben met hen naar mijn stage geweest.

De dagen hierna zijn wij naar Surfers Paradise geweest wat ik al eerder noemde in mijn vorige verslagen. Dit is het Las Vegas van Down Under. Hier hebben we een zonnige en relaxte dag op het strand gehad en hebben Michael en ik toch wel een hoogte puntje van de reis gehad. We hebben namelijk de Meter Maids mogen ontmoeten. Ik denk dat niemand weet wat dat zijn maar jullie kunnen dit later zien op de foto's. Deze week zijn we ook nog naar Australia Zoo geweest. Hier hebben we een leuke dag gehad en zijn we met een python op de foto geweest. Ook zijn Michael en Dominique op de foto geweest met een Koala en een Baby Alligator. Verder heb ik mijn hier ook weer 1 van mijn hoogtepunten van mijn reis beleefd. Hier heb ik een Cheetah Walk gedaan en ben ik op de foto met een Cheetah geweest! Verder hebben wij hier een leuke dag gehad en zijn we naar een krokodillen show geweest. De dag hierna zijn we naar Sydney gevlogen.

In Sydney zijn wij anderhalve week gebleven en hebben wij een leuke tijd gehad. Wij hebben hier een rondleiding door het operah house gehad en hebben hier ook weer een hoogte puntje beleefd namelijk de Bridgeclimb in twilight. Dit betekent dat je met daglicht de brug omhoog gaat en als het donker is weer naar onder. Dit was erg mooi om te zien. Verder hebben we nog veel stranden bezocht maar het was wel erg koud.

De laatste week heb ik toch wel het hoogtepunt van de reis beleefd en ik denk dat Domi en Michael dit ook vonden. Wij zijn namelijk met een campervan naar het noorden van Australië gereden. Oftewel naar de Withsundays gereden. Hier hebben we een dagtrip geboekt en zijn we met een boot met 500 PK tegen golven in gaan varen die 2 meter hoog waren. Dus 50/60 km per uur tegen golven van 50 km per uur. Dit was echt geweldig, iedereen was kletsnat maar dat maakte niets uit. Verder zijn wij tijdens deze dagtrip nog gaan snorkelen in de Great Barrier Reef. Zoiets moois heb ik onderwater nog nooit gezien. Want het grootste rif van de wereld staat natuurlijk bekend om zijn prachtige koraal in de zee. Later deze dag zijn we naar een onbewoond eiland gereden van de Withsundays. De naam zegt al een beetje wat dit is. Namelijk de meest witte stranden die je je voor kunt stellen. En een prachtig blauwe lucht en het meest heldere water in de wereld.

Na deze trip is dan een einde aan de vakantie gekomen. Nu hebben we alles in gepakt en zijn we klaar om te vertrekken. Ik hoop dat jullie allemaal genoten hebben van mijn reisverslag. Zoja laat maar een leuke reactie achter.

Dankje voor alle leuke reacties tijden mijn periode in Australië en Nieuw Zealand en C Y'all Soon in Nederland.

Cheers van uit Down Under.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roy

Foto bij Abel Tasman National Park

Actief sinds 09 Jan. 2011
Verslag gelezen: 4123
Totaal aantal bezoekers 42103

Voorgaande reizen:

02 Maart 2017 - 01 Oktober 2017

Backpacken Roy en Loes

18 Juli 2011 - 01 Augustus 2011

Nieuw Zealand

Landen bezocht: