Eerste week - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Roy Eijgelshoven - WaarBenJij.nu Eerste week - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Roy Eijgelshoven - WaarBenJij.nu

Eerste week

Door: royeijgelshoven

Blijf op de hoogte en volg Roy

26 Februari 2011 | Australië, Brisbane

Hallo,

Ten eerste bedankt voor de leuke reacties iedereen.

Mijn eerste week in Australië zit erop. Ik heb een hele leuke week gehad en we zijn naar een aantal bezienswaardiheden geweest en hebben leuke dingen gedaan.

Woensdag heb ik een rustige dag gehad. We zijn naar de outlet gegaan om kleren te kopen voor mijn stage. Het was de bedoeling dat we hierna nog naar het koalapark zouden gaan maar dat is niet gelukt omdat ik nog bij het komen was van de jetlag. We zijn dus na het inkopen van kleren naar de hoogste berg rondom Brisbane gegaan. Hier heb ik een geweldig uitzicht op alle grote gebouwen en landschappen gehad. Hier hebben we ook een uurtje op een teras gezeten. Hierna wilden we in een Australisch restaurant gaan eten ongeveer een 3 kwartier van het huis af. Toen we daar aankwamen bleek dat het restaurant niet meer bestond. Dus zijn we maar een biefstukje gaan eten in een ander restaurant. Na deze lange dag zijn wij naar huis gegaan en hebben we een film gekeken.

De volgende dag was ik heel vroeg opgestaan om een paar vrienden te spreken. deze dag zijn wij ook naar DE badplaats/ rijkebuurt van Australië gegaan. Namelijk Surfers Paradise. Hier hebben we lekker gezwommen en door de prachtige stad gelopen. Deze stad is te vergelijken met Las Vegas alleen een stukje kleiner. Hier kom je niets anders tege dan Hummers als Limo en lamborghinis. We zijn ook 2 Museas ingeweest. Dit was zeer leuk om te zien. Op deze dag heb ik ook een typisch australische snack gegeten, ze noemen dit hier een pie. Dit is geen vlaai maar deeg gevult met bacon en beef of andere dingen. Na dit zijn we terug naar huis gegaan om een film te kijken en te dineren.

Vrijdag was ook een leuke dag. Deze dag heb ik een beetje uitgeslapen en zijn alsnog naar het koalapark gegaan. Hier ware niet alleen maar koalas maar ook kangeroes, krokodillen, slangen en nog veel meer dieren. Ik ben hier ook met een koala op de foto gegaan. ik heb hier een foto van. Na dit park zijn we naar huis gegaan om ons op te frissen en te verzorgen. We zijn deze avond naar Calvin Harris geweest. Dit is een bekende DJ in Australie maar ook in europa en america. Het was erg gezellig en ik moet zeggen de mensen hier zijn nog een stuk gekker dan in Nederland of in Duitsland. Ik heb hier ook een aantal nieuwe mensen leren kennen. En de sfeer is ook heel anders. Als je hier perongeluk tegen een jonge aanloopt ook al is die 2 meter zeggen ze altijd sorry, niet zoals in Nederland dat je dan meteen ruzie hebt.

Vandaag (zaterdag) staat op de planning om mijn nichtje naar het vliegveld te brengen omdat zij weer terug moet vliegen naar sydney.

Morgen ga ik verhuizen naar mijn manager zijn huis en ik zal maandage beginnen met mijn stage. Waarsschijnlijk komt er een nieuw verslag op woensdag of donderdag met mijn eerste werkervaringen in het hotel.

  • 26 Februari 2011 - 10:06

    Nadine :

    super, ik wens je veel succes.
    groetjes

  • 26 Februari 2011 - 12:02

    Jo En Fieni:

    Gelukkig dat je bij je manager kunt gaan wonen, dat is natuurlijk het gemakkelijkste voor jouw stage. En je hoeft niet nog op zoek voor een onderkomen.
    Zo te lezen heb je het geweldig naar jouw zin en vermaak je je goed. Vanaf maandag begint het serieuze werk, ik ben benieuwd hoe je dat gaat bevallen. Verder heel veel succes en maak er wat van.
    Groetjes vanuit het koude Landgraaf,
    Fieni en Jo

  • 26 Februari 2011 - 12:43

    Roy:

    Hoi Fieni en Jo,

    Bedankt voor jullie reacties. Jah ik heb het erg naar mijn zin en heb al veel gedaan. Het is goed weer en maandag ga ik dan voor 20 weke beginnen aan mijn stage.

    Trouwens hoe gaat het met de meisjes vn de plus:p doe ze maar de groetjes haha,

    Grtz roy

  • 26 Februari 2011 - 14:26

    Wim Melchers:

    Hey Roy

    Fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt.
    Ik wens je heel veel succes vanaf maandag met je stage, het ga je goed man en ik laat wel weer wat van me horen.

    Groeten uit Landgraaf Wim.

  • 26 Februari 2011 - 18:19

    Mam:

    hey miene jong

    leuke foto.
    Ik heb je niet meer gesproken omdat ik moest werken. Ik leest hier dat het je heeeel goed bevalt. Ik hoop dat je volgende week een beetje een leuke week krijgt want het zal in het begin wel vreemd zijn.
    Heb je de foto van Michael ontvangen die ik je gestuurd heb (van in het vliegtuig).
    Leuk dat die man erop staat waar je mee verder gevlogen bent.
    Maak er morgen nog een leuke vrije dag van en da komt het echte werk maar ik weet daar sla je je wel door heen.

    groetjes Mam

  • 27 Februari 2011 - 11:03

    Kit:

    roy veel succes voor morgen nu begint het echte werk we hopen dat je daar ook veel plezier aan zult beleven en een fijne tijd hebt in australie dit is pas mijn eerste brief ik kan de puntjes voor op de e niet vinden groetjes kit

  • 27 Februari 2011 - 12:22

    Marley:

    Stoer man!
    Succes, doe je best! ;)

  • 27 Februari 2011 - 15:33

    Gertie:

    Hallo Roy,

    Wat een geweldige foto van jou met de Koala. Is een te gek gevoel om zo'n beestje in je armen te hebben he. Ik ben blij dat je het zo naar je zin hebt en ook met de rest van de familie. Ik weet niet of je het al gehoord hebt, Nancy is prinses geworden bij de voetbalclub. We hebben een leuke avond gehad. Het was erg druk. We sturen je nog een paar foto's over naar je e-mail adres. Ik wens je morgen/vandaag heel veel succes met je stage en laat weer snel wat van je horen.
    Groetjes en tot gauw Gertie xx

  • 27 Februari 2011 - 15:40

    Peter:

    G'day mate, so how are you coping with the heat?? Well its a little warmer now than when you left...around 5-6 degrees.. but raining! I see in the photo that the weather is nice and sunny there. It won't be long and you will have a good aussie tan. So you like the aussie pie, cheese and bacon is my favourtie too. I feel like eating one now. Anyway now the fun has to stop fpr a while and you will have to focus on work, enjoy it and good luck!

  • 28 Februari 2011 - 18:07

    Fam. Habets :

    Hey Roy,

    leuk om je verslagen te lezen. Hoop dat je het al een beetje naar je zin hebt daar in Australië.
    En zie dat je vandaag je eerste werkdag had. Hoe is die verlopen?
    En die koala mag je wel mee naar landgraaf nemen. :D

    Groetjes en nog veel succes en plezier.
    Mathè, Petra, Kim, Ivo en Jamie

  • 28 Februari 2011 - 19:15

    Anke:

    Hoe is het in australië?
    hier is het goed. ik ga zondag meelopen aan de optocht.
    ik heb een kleurwedstrijd gewonnen en ik mag met 4 volwassenen
    en 11 kinderen gratis naar roda jc
    tegen Nac. ik mag met die 11 kinderen ook met de spelers het veld op joehoe!!!

    groetjes anke


  • 01 Maart 2011 - 06:03

    Roy Eijgelshoven:

    Hey iedereen.
    Bedankt voor de reacties. Bij mij op het werk gaat het goed maar het is zwaar werk. Ik heb nu 2 dagen erop zitten en ik heb nu 2 daagjes vrij. Ik heb het hier wel naar mijn zin.

    Grtz to everybody

  • 01 Maart 2011 - 11:32

    Fieni En Jo:

    2 daagjes werken en dan weer 2 daagjes vrij. Zo zwaar kan dat toch niet zijn. Het zal natuurlijk wel even wennen zijn en dan komt het wel goed, ga ik vanuit.
    Geniet van de 2 vrije dagen en rust voldoende uit dan kun je er verder weer tegen.
    Heel veel succes,
    Met de meisjes van de plus gaat het prima, ze missen je alleen heel erg hebben ze gezegd.
    Jo heeft ze een beetje vermaakt en is met ze naar de Peppermill geweest. Ze vonden het ook wel leuk om eens met een rijpere man te gaan.

    Groetjes, Fieni en Jo

  • 01 Maart 2011 - 11:47

    Roy:

    Hahah dat is goed om te horen Jo. hebben die meisjes ook eens plzier he:p maar ik heb nu 2 dage vrij en moet ik 7 dagen werken dus dat valt best wel mee.:p moet gewoon fultime werken. Maar alles gaat goed

  • 01 Maart 2011 - 17:24

    Dhr. Jessen:

    Fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt.
    Mijn zoon is vandaag begonnen in het Tinbilly Hostel in Brisbane. Als het goed is werkt hij in de bar van het hostel.
    Zijn naam is Tum Jessen, als het goed is zal hij er voor een maand blijven werken, daarna zal hij weer verder reizen.
    Ik wens veel succes met je stage en veel plezier in Australië.
    Groetjes Dhr. Jessen

  • 01 Maart 2011 - 21:39

    Roy:

    Hoi meneer Jessen,

    Ik ben op dit moment voor een hostel aan het kijken. Vandaag ga ik naar de stad om een hostel te zoeken. Misschien kom ik dit hostel wel tegen. Ik heb het inderdaad naar mijn zin. Maar ik kijk heel erg uit naar de laatste 2 maanden dat ik ga backpacken door New Zealand en Australië

    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roy

Foto bij Abel Tasman National Park

Actief sinds 09 Jan. 2011
Verslag gelezen: 362
Totaal aantal bezoekers 42057

Voorgaande reizen:

02 Maart 2017 - 01 Oktober 2017

Backpacken Roy en Loes

18 Juli 2011 - 01 Augustus 2011

Nieuw Zealand

Landen bezocht: