Aankomst - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Roy Eijgelshoven - WaarBenJij.nu Aankomst - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Roy Eijgelshoven - WaarBenJij.nu

Aankomst

Door: royeijgelshoven

Blijf op de hoogte en volg Roy

22 Februari 2011 | Australië, Brisbane

Hallo allemaal,

Ik ben eindelijk aangekomen in het mooie en zonnige Brisbane (Australië). De vlucht was vlekkeloos verlopen op een uurtje vertraging na. Het was een lange en saaie vlucht maar zeker de moeite waard. Ik heb in Dubai een overstap gemaakt, omdat ik hier alleen door moest reizen ben ik met een andere man in contact gekomen die ook in Brisbane woont. Hiermee heb ik ook rondgelopen op de luchthaven van Dubai en Singapore. Mijn klasgenoot is vanaf dubai doorgevlogen naar N- Zealand waar jammer genoeg niet zoveel goed nieuws vandaan komt vanwege de aardbeving. Op de luchthaven zijn de toelatingseisen vrij streng. Als je ook maar iets van eten bij je hebt, en dit niet ingevuld op het kaartje, moet je een flinke boete betalen. Gelukkig was ik één van de enige passagiers die zonder problemen door mocht. Op de luchthaven stond mijn familie op mij te wachten. En toen ik buiten kwam kreeg ik een shock van de warmte, het was namelijk 26 graden om 2 uur in de nacht.

Uiteindelijk was ik rond 3 uur aangekomen in het huis van mijn familie. Uiteraard kon ik niet goed slapen vanwege de 9 uur tijdverschil.

De eerste dag in Brisbane was niet de beste dag. Er was namelijk storm met de hele dag onweer en veel regen. Daarom heb ik me ook vermaakt met wat tv/film kijke met de familie. Ik had ook geen internet daarom horen jullie ook pas zolaat dat dat alles goed met mij is en dat ik goed ben aangekomen.

De 2e dag zijn we de stad gaan bezoeken. En heb hier o.a. de mooie gebouwen bezichtigt en lekker gegeten in de lekkere restaurants. Ook heb ik mijn stageplek (the Limes hotel) bezocht. Hier heb ik een rondleiding gekregen en wij hebben een paar dingetjes doorgenomen. Later op de dag zijn wij nog een van de grootste reuzenraderen gaan bezoeken gebouwd door Nederlanders. Wij zijn ook nog gaan fondueen. Niet met kaas maar met chocolade. Hier kan je ook een foto van zien.

Nu zit ik hier in de avond op de bank en ik ga zo maar eens slapen. Ik heb het in ieder geval naar mijn zin en het gaat een leuke periode worden.

Grtz to everyone

  • 22 Februari 2011 - 14:36

    Tjeu Peters:

    Hoi Neefje,

    Goed om te horen dat alles goed verlopen is. Lekker warm is het daar lees ik, was al niks voor mij (veel te warm). Geniet ervan ik kijk al uit naar het volgende reisverslag.

    Groetjes.

  • 22 Februari 2011 - 15:42

    :

    Hallo Roy!

    Ik ben Minke Wink, en een aantal dagen geleden vond ik werkelijk mijn DROOM vacature op internet.

    Internationaal Ambassadeur bij de Postcode Loterij.

    Ik heb me kandidaat gesteld voor deze vacature.

    De vijf (teams van) kandidaten met de meeste stemmen uit het publiek gaan rechtstreeks door naar de eindronde!!

    Ik heb dus heel hard zoveel mogelijk stemmen nodig!! Nog ruim 1500 om in de top 5 te komen!

    Ik wil je vragen om op mij te stemmen via deze link: www.internationaalambassadeur.nl/MinkeWink
    (klik op stem, vul je emailadres in en bevestig via je mail)

    Ik waardeer het echt enorm en zou het echt geweldig vinden als je dit voor me wilt doen! Alvast ontzettend bedankt voor je moeite!

    En door op me te stemmen maak je ook nog eens kans op een reis naar BALI =D

    Groetjes Minke

  • 22 Februari 2011 - 20:23

    Gertie:

    Hallo Royke,

    We zijn blij van je te horen en dat alles goed met je gaat. Wij hopen natuurlijk ook een keer met je te kunnen spreken via msn> Gelukkig is de reis goed verlopen en ik begrijp dat het een saaie reis voor je is geweest. Hoe voelt het nu het zo lekker heet is? hihi Geniet er maar van want hier is het weer goed koud. Ik hoop dat je een leuke tijd hebt met DJ, Melinda en Mitchel. Hoe is het met die gekke schjup (Helen). Nog altijd even gek? Geniet maar verder van het mooie Australie. Wij zullen je volgen en vergeet mij niet te accepteren zodat ik elke keer een e-mail van je krijg als je iets hebt toegevoegd aan deze site. Roy tot gauw en de groeten van iedereen hier. xxxx dieng tant et Grit

  • 22 Februari 2011 - 23:01

    Rick Dieteren:

    Hoi Roy,

    Leuk dat je al wat foto's met ons deeld!
    Het hotel ziet er toch anders uit dan op de foto's, maar je zult hier ongetwijfeld een geweldige tijd hebben zo te zien!:)

    Haha, dat chocloade fondeu is wel bijzonder!

    Ook natuurlijk het belangrijkste: je bent veilig aan gekomen! Hoop je snel weer te spreken!

    Gr. Rick


  • 23 Februari 2011 - 14:58

    Wim Melchers:

    Hey Royke

    Fijn dat alles is goed gegaan rn maa er een fijne tijd van.
    Ik zal je blijven volgen.

    Groeten van Ut Wimke.

  • 24 Februari 2011 - 12:21

    Goswin, Collega Pap:

    Hey Roy,

    Wat een geweldige leerzame ervaring voor je. Geniet er maar lekker van ! Ben blij dat je kon vertrekken in de wetenschap dat MVV de 3e periode heeft binnengehaald. Met wat geluk kun je bij terugkomst nog de wedstrijd MVV - Ajax zien. Ik zorg wel voor een kaartje.
    Blijf gezond, heel veel plezier en hou onze driekleur hoog.

  • 24 Februari 2011 - 15:38

    J. Hoevers:

    Roy,

    Goed om te lezen dat je reis voorspoedig is verlopen en je al kennis hebt gemaakt op je stageadres. Van hieruit zullen we je blijven volgen. Succes.

  • 24 Februari 2011 - 16:48

    Jo En Fieni:

    Hoi Roy,
    Gelukkig dat alles goed met je gaat. Wij hopen dat de stage je goed gaat bevallen en dat je er veel van opsteekt. Maak er wat moois van en geniet vooral van al hetgeen je meemaakt. Wat een avontuur moet dat voor je zijn.
    Jo moet elke dag naar de Plus om de meisjes stil te houden want ze missen je nu al. We zullen jouw reisverslag volgen en ook zo nu en dan wat van ons laten horen.
    Geniet ervan!!!!!!
    Fieni en Jo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roy

Foto bij Abel Tasman National Park

Actief sinds 09 Jan. 2011
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 42112

Voorgaande reizen:

02 Maart 2017 - 01 Oktober 2017

Backpacken Roy en Loes

18 Juli 2011 - 01 Augustus 2011

Nieuw Zealand

Landen bezocht: