Tweede week - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Roy Eijgelshoven - WaarBenJij.nu Tweede week - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Roy Eijgelshoven - WaarBenJij.nu

Tweede week

Door: royeijgelshoven

Blijf op de hoogte en volg Roy

02 Maart 2011 | Australië, Brisbane

Hallo Allemaal.

Ik ben nu in de tweede week van mijn Australië avontuur. En heb de eerste 2 dagen van mijn stage erop zitten.

Afgelopen zaterdag hebben wij mijn nicht op de luchthaven afgezet en hebben wij afscheid van haar moeten nemen jammer genoeg. Zij heeft een goede vlucht richting sydney gehad. En ik heb haar beloofd dat ik in augustus haar ga bezoeken met mijn klasgenoot Michael die nu in New Zealand zit. Deze zaterdag zijn wij niet meer veel gaan doen. Ik ben alles gaan inpakken voor mijn vertrek naar het andere huis waar ik nu in verblijf. Dit is ongeveer op een half uur loopafstand van het hotel. Zondag voordat ik naar het andere huis ging ben ik met mijn neef naar Dream World gegaan. Een leuk pretpark waar we ons een halve dag vermaakt hebben. Na deze middag moest ik er toch egt aan geloven. Ik moest weg bij mijn familie en gaan overnachten in mijn Manager zijn huis. Het is een mooi en schoon huis maar ik zit hier helemaal alleen en er zijn geen jongeren in de buurt. Daarom heb ik besloten om een hostel te zoeken of een auto te kopen en te overnachten bij mijn familie. Wij zijn nog het kijken wat we gaan doen. Ik mag in iedergeval wel autorijden want dat heb ik nagevraagd bij de ambasade. Ik moet alleen nog een Internationaal rijbewijs aanvragen. Dit wou ik eigelijk in Nederland al doen maar de ANWB beweerde dat ik niet mocht rijden als je nog geen 21 jaar bent. Dit is dus grote onzin want dat mag wel.

Maandag moest ik er egt aan geloven. Mijn eerste werkdag. Om alle kamers te ontdekken heb ik een dagje meegelopen met de housekeeping wat totaal niet mijn ding is. Ik moet nog meelopen tot zondag en dan ben ik hiermee klaar en ben ik ook erg blij om. De eerste dag was een zware dag. Housekeeping is een enorm zware baan en zeker als je moet voldoen aan de eisen van een 5 sterren hotel. We hebben op deze dag ook alles klaar gezet voor een event die gehouden werd in de LIMES waar ik stage loop. Na deze vermoeiende dag ben ik naar mijn huis gegaan om met vrienden en familie bij te kletsen want meer heb ik toch niet te doen. Ik ben blij dat mijn vrienden en familie mij zo steunt en dat ik iedere dag contact heb via skype/msn/ping. Gisteren (dinsdag) heb ik de 2e dag gehad maar ik mocht een uurtje later beginnen omdat het zo zwaar was geweest op de eerste dag. Hier was ik wel blij om want kon ik wat vrienden in de morgen spreken. Dit was uiteraard ookeen zware dag want wij moesten weer alles terug op de plaats zetten. Nu is het woensdag en heb ik 2 dagen vrij. Jammer genoeg weet ik niet wat ik in die 2 dagen moet doen. Dus ik ben vandaag maar eens naar de stad gegaan om een aantal hostels te zoeken en om te vragen of ik mag autorijden. Dit is allemaal goed verlopen. Hopelijk kan ik mijn internationaal rijbewijs halen zodat ik bij mijn familie kan overnachten. Morge is weer een nieuwe dag en heb ik nog een dagje vrij. Ik weet niet wat ik deze dag ga doen maar dat word waarsschijnlijk vervelen.

Ik kan nu al stiekem zeggen dat ik blij ben als de 20 weken omzijn want ik heb enorm veel zin om met Michael te gaan backpacken door New Zealand en Australië.

Ik zal volgende week in het weekend een nieuwe blog schrijven. Natuurlijk mis ik mijn vrienden en familie, maar ik hoop dat dit volgende week gaat veranderen als ik meer jeugd tegekom.

Bedankt voor alle reacties en ik laat weer wat van mij horen.

Groetjes

  • 02 Maart 2011 - 10:33

    -:

    Hoi Roy

    ik weet dat dit zwaar isheb het zelf ook gehad.. maar proberen met de jeugd op te trekken dan wordt het echt veell leuker probeer contact te leggen

  • 02 Maart 2011 - 10:36

    Roy:

    Van wie is dit bericht? grtz

  • 02 Maart 2011 - 20:20

    Kit:

    hej roy het werk word heus wel leuker als je het gewent bent .in het begin vallen je voeten eraf maar na een paar weken lach je erom.laat je maar niet onder krijgen door je nieuwe baan alles komt goed .we hopen dat het gauw gaat wennen.heel veel groeten van jan en kit

  • 02 Maart 2011 - 21:41

    Fieni En Jo:

    Hoi Roy,
    alle begin is moeilijk, het is even wennen en dan valt het wel mee, dat hoop ik tenminste voor je.
    Het is natuurlijk zwaar, maar je moet maar denken dat je er sterker uit komt.
    Als je door de eerste weken heen bent zal het wel meevallen, dan weet je een beetje hoe haas hupt.
    Probeer van je vrije tijd te genieten en ga je vooral niet zitten vervelen, daar is de tijd veel te kostbaar voor.
    We denken allemaal aan je en we blijven je volgen,
    heel veel groetjes uit het koude Landgraaf, HOU JE TAAI,
    Fieni en JO

  • 03 Maart 2011 - 03:34

    Roy Eijgelshoven:

    Bedankt voor der reacties. Ik ben nu het kijken hoe wij dat gaan oplossen met het verblijf over 2 weken. Een hostel zal natuurlijk de beste optie zijn maar dit is nogal prijzig. Misschien is het een optie om bij mijn familie te slapen en iedere dag de trein te pakken maar ben ik weer gebonden aan de werktijden van mij en de familie. Maar maak jullie maar niet druk het is even lastig de eerste weken. Ik weet zeker als volgende week alles geregeld is met mijn verblijf dat het stukke beter zal gaan. Groetjes

  • 03 Maart 2011 - 16:22

    Mam:

    hey Kerel

    Gelukkig heb je nu een leuke verblijfplaats gevonden en het is perfect dat je nu ook enkele dagen met DJ kan doorbrengen. Ik zal zorgen dat je een pakketje ontvangt met de spullen die je mist (Chips en hagelslag).
    zorg gewoon dat je er het beste van maakt.

    groetjes mam

  • 05 Maart 2011 - 20:52

    Bjorn En Joyce:

    Hey Roy
    Wat jamer dat het even tegenzit, maar alle begin is moeilijk. Ik hoop dat je gauw een plek vindt die je wel goed bevalt en een auto zal het ook stukken makkelijker maken. Zolang je de positieve dingen ook vooral blijft zien, komt het wel goed met jou daar aan de overkant. Maak er het beste van en na regen komt zonneschijn! Heel veel groetjes oet Woabich en we denken aan je.
    Bjorn, Joyce, Bart en Stan

  • 06 Maart 2011 - 13:20

    Ben Boekraad:

    Ha Roy, leuk je verslagen te lezen. Jammer dat het niet is wat je ervan verwacht. Maar ook dat hoort bij de ervaringen van de stage. Ik had gehoopt dat het voor je een stuk positiever zou uitpakken, maar wie weet kijk je er over een aantal dagen weer anders tegen aan. Het is goed dat je probeert het beste ervan te maken. Want het blijft toch een geweldige ervaring. Michael begint morgen met zijn stage weer, na een weekje van rust. Ook hij is benieuwd en vind het spannend, wat logisch is. Gelukkig hebben jullie allebei iets om naar uit te kijken. Sterkte en toch veel plezier van Ben en Angela (ouders van Michael).

  • 06 Maart 2011 - 13:23

    Roy:

    Hallo ouders van Michael,

    Jah het gaat alweer een beetje beter. Ik vond het inderdaad een aantal dagen niets. Maar dit komt ook omdat ik in de housekeeping moest werken en me totaal niet beviel. Ik heb nu de eerste week erop zitten. Ik voel met wel goed na al mijn vrienden gesproken te hebben. Mis mijn vrienden wel maar er erg naar uit om met michael te gaan backpacken dat word een hele leuke en mooie tijd. Wij gaan volgende week de tickets boeken. Maar voor het leuke avontuur eerst nog 20 weken stage. Groetjes

  • 07 Maart 2011 - 08:11

    Didier:

    Hi Roy,

    Jammer om te horen dat dit het nog niet is voor je. Komt wel man. Je leert vanzelf mensen kennen en wordt wat bekender overal mee. Ik hoef jou niet te vertellen dat Australië een geweldig land is dus geniet ervan man!

    Boks

  • 07 Maart 2011 - 10:49

    Roy:

    Ey Didier,

    Thanks voorje reactie. Australie is zeker een geweldig land en heb mijn eerste week ook heel erg van genoten. Maar helaas komt dan het egte werk en moeten we toch aan de slag. Hier is neit zoveel te doen maar komt goed. Ik heb hendig veel zin om met michael te backpacke. Seeya in Holland;)

    Boks

  • 07 Maart 2011 - 17:19

    Rob Gerads:

    Hallo Roy,
    Gisteren je vader gesproken in "d'r Eck" in je eigen dorp na de carnavalsoptocht. Hij vertelde over je eerste avonturen in down under.
    Erg indrukwekkend allemaal. Ik blijf je verslagen volgen! Succes en heel veel plezier...en leer die Aussies maar hoe echt gevoetbald dient te worden,
    groetjes,
    rob.

  • 08 Maart 2011 - 02:17

    Roy:

    Ey Rob

    Leuk dat je mijn verslagen volgt. Ik mis de carnaval wel heel erg. Jammer genoeg kan ik dat dit jaar niet vieren. Ik wil ze best voetbal leren want volgens mij weten die aboriginals ng niet eens wat voetbal is.

    Groetjes

  • 08 Maart 2011 - 19:58

    Marlies En Tjeu:

    Hoy Roy.Hoe gaat het ermee? Heb je al een nieuw onderkomen gevonden? We kijken elke dag op jouw site of erweer wat nieuws op staat,we volgen je op de voet.Hou je haaks. Groetjes.

  • 08 Maart 2011 - 21:29

    Gerda En Loek:

    Hoi Roy hoe is het. Ik hoop dat het nu een stuk beter gaat dan vorige week. Nog effe dan ga je naar je nieuwe onderkomen. Ik hoop dat het je daar een stuk beter bevalt en dat je daar wat meer jeugd tegenkomt. Dan kun je eens wat ondernemen als je vrij hebt. Dan hoef je niet zo alleen op je kamer te zitten. Het komt allemaal wel goed. De groetjes van Gerda en Loek. We horen nog wel van je. xxxxx

  • 09 Maart 2011 - 08:09

    Roy Eijgelshoven:

    Hoihoi,

    Met mij gaat het wel geod. Receptie is beter dan housekeeping. Maar ben nog steeds blij als ik kan gaan backpacke. Ik ga volgende week naar hostel. Maar omdat ik gehoort heb dat ik hier niet langer wil overnachten dan een week is het verstandig om een appartement te zoeken. Dit ga ik dit weekend waarsschijnlijk bij helen doen;) Dit weekend zal een nieuwe blog komen

    Grtz

  • 09 Maart 2011 - 19:17

    Gertie En Peter:

    Hey Roy,

    Gelukkig dat je je nu een beetje beter voelt. Zeker het is een hele omstelling om dit te gaan doen, maar als je je weg gevonden hebt zul je zien hoe snel die 20 weken om zijn en je heerlijk kunt gaan genieten van het mooie Australie. Misschien een idee om een autootje aan te schaffen die je dan ook voor het backpacken kunt gebruiken, dan kun je jezelf ook goed verplaatsen. Maar je zult wel een weg vinden. Doe Helen en de rest de groeten en zeg maar dat wij ons al verheugen voor September.
    Roy houd je taai we weten allemaal dat je het kunt. Keep in touch and we hope to hear form you soon. xxx Lotts of love Gertie and Peter

  • 10 Maart 2011 - 08:54

    Kenneth:


    Hoi Roy,

    Wat leuk om via deze weg een beetje mee te krijgen hoe het je daar bevalt.

    Je hebt in ieder geval beter weer dan hier in NL :P

    Maak er het beste van en nog heel veel plezier ;)

    Gr.


  • 11 Maart 2011 - 08:55

    Fieni En Jo:

    Hoi Roy,

    Gelukkig dat het werk aan de receptie niet zo zwaar is en dat je het al leuker begint de te vinden. "Alles kump good."

    Ik hoop dat je inderdaad gauw een vast plekje vindt om je te settelen. Ik weet zeker dat het je dan nog beter gaat bevallen en dat je je meer thuis en op je gemak gaat voelen.
    Je moet maar denken, het kan alleen maar leuker worden. Laat je niet onder krijgen en maak er iets moois van. En vooral, geniet van het mooie Australië, je hebt er niet voor niets zo lang naar uitgezien.
    Laat gauw weer eens iets van je horen en hou je taai,
    Groetjes oet Woabich,
    Fieni en Jo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roy

Foto bij Abel Tasman National Park

Actief sinds 09 Jan. 2011
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 42110

Voorgaande reizen:

02 Maart 2017 - 01 Oktober 2017

Backpacken Roy en Loes

18 Juli 2011 - 01 Augustus 2011

Nieuw Zealand

Landen bezocht: