Week 13 - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Roy Eijgelshoven - WaarBenJij.nu Week 13 - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Roy Eijgelshoven - WaarBenJij.nu

Week 13

Door: royeijgelshoven

Blijf op de hoogte en volg Roy

22 Mei 2011 | Australië, Brisbane

Hi every1

Na een lange tijd word het weer eens tijd voor een nieuwe blog, dus hier ben ik dan weer. Even een korte blog over hoe mijn afgelopen 3 weken geweest zijn. Ook wil ik even zeggen dat ik nu alweer op de helft van mijn Australië/ New Zealand avontuur ben. Ik ben namelijk 3 maanden hier en heb nog 3 maanden voor de boeg. Hopelijk worden dit 3 geweldige maanden. Dit kan echt niet missen, in deze 3 maanden ga ik namelijk backpacken met mijn mattie michael in New Zealand en hierna nog een maand in Australië en dan is mijn nichtje domi er ook bij. Ik kan echt niet wachten maar eerst nog een aantal weken stage om precies te zijn 6 a 7 weken. De eerste week van Juli zal ik klaar zijn met de stage en dan ga ik naar mijn familie om een weekje uit te rusten en dan gaat het avontuur beginnen na een geslaagde stage alhoewel dat hoop ik. Hoe het er nu uitziet zit alles goed met stage. Ik heb namelijk vorige week mijn 2e beoordeling gekregen. Hier heb ik goede punten behaald alles tussen de 7 en 9. Ik heb er veel vertrouwen in dat alles goed gaat komen met mijn stage en dat ik hopelijk nog een leuke maand tegen moet ga in The Limes Hotel.

Maar even van voor af aan. 3 weken geleden had ik weer een drukke week ik moest namelijk weer overwerken en 6 dagen werken. Deze week was een beetje een drukke week in de Limes. Ook was het wel een leuke week. Ik had namelijk grote bijdrage geleverd aan de vergadering van het personeel. Omdat er nieuwe presentjes uitgezocht moesten worden mocht ik dit uitzoeken. Dit betekende dat ik contact op moest nemen met verschillende bedrijven die mij een aantal presentjes brachten. Na contact te hebben gehad met verschillende bedrijven had ik ongeveer 30 nieuwe presentjes bij elkaar verzameld. Hier moet je denken aan Chocolade of iets dergelijks voor de gasten die aankomen. Natuurlijk is de Limes een vrij hoog geklasseerd hotel en moet er ook een goed merk op tafel komen. Dankzij ons wijk onderzoek in Rome had ik informatie gevonden over 1 van de beste chocolade merken van de wereld namelijk Valhrona. Hier heb ik nog wat uitleg over kunnen geven omdat we dit in Rome verzameld hadden. Dit vond ik wel grappig want zij vonden het maar raar dat ik dit allemaal wist. Verder heb ik nog andere klusjes moeten doen. In deze week was het weer heel erg slecht je merkte dat het echt winter begon te worden en opeens ging de temperatuur ook naar 22 graden.

Dit weekend kwam ook speciaal bezoek van Sydney. Want er kwam namelijk familie op bezoek die ik nog nooit gezien had. Dit vond ik natuurlijk wel leuk en spannend. Om weer nieuwe mensen te leren kennen is altijd leuk. Het was alleen jammer dat ik maar 1 dag vrij had dus ik werd zaterdag gehaald en moest jammer genoeg zondag weer terug naar mijn appartement omdat ik maandag moest werken. Toch hebben wij een aantal leuke dingen kunnen doen. We zijn ook gaan brunchen want het was namelijk Moederdag. Maar de avond ervoor hebben wij een beetje rondgehangen bij de MC etc zo hoe we dat ieder weekend doen. En na dit hangen gaan we altijd even naar de bergen in een stukje racen wat van mij niet hoeft alhoewel het wel best een kick geeft:P. Na dit weekend moest ik natuurlijk weer werken een lange week met soms een aantal uren overwerken. Het was ook wel een vrij lange week omdat ik iedere dag vroeg moest beginnen en ik ga nooit vroeg slapen dus was dit best een lastige week. Maar toch ben ik er heelhuids doorheen gekomen. Die week is niet veel bijzonders meer gebeurt. En hierna een rustig weekend gehad. En zijn wij een aantal dingen gaan doen. Wij zijn onder anderen naar Speedrace geweest. Dit zijn idioten die met lichte autootjes rondjes racen in het zand die snelheden kunnen behalen van 180 km per uur in 50 meter. Hier ook een aantal crashes gezien dat was wel heftig om te zien. Hierna dachten de jongens waar ik mee was dat ook wel even te kunnen doen. Dus gingen we een uur rijden naar een van de heftigste bergen van de omgeving. Hier ben ik erachter gekomen dat ze hier liever dood dan levend zijn. Want ze gingen met snelheden van 80 tot 100 door scherpen bochten met een afgrond van weet ik hoeveel meter. Dat was hem toch wel even knijpen haha:p. Toch nog een leuk weekend gehad maar helaas was het weer tijd om terug te gaan naar mijn appartemmentje omdat ik maandag in de morgen weer vroeg moest werken.

Deze week was een spannende week want ik moest namelijk alleen achter de receptie werken. Dit kwam omdat een collega op vakantie naar New Zealand was. Het was mij toch nog goed afgelopen en heb zelfs overboeking moeten oplossen. Dit is allemaal goed verlopen. Het was ook een heftig drukke week voor de verandering. Omdat de vrouw van de backoffice die mij normaal helpt als het wat drukker word ook niet kon helpen. En als je dan ongeveer 15 boekingen krijgt in een anderhalf uur word je toch wel gek en zeker als je volgeboekt bent en veel check ins hebt. Maarja dit was allemaal goed gekomen en was zeker goed voor mijn ontwikkeling aan de receptie. In deze week heb ik ook mijn beoordeling weer gekregen. Dit was zoals jullie al eerder hadden gelezen erg goed alles tussen de 7 en 9 hier kon ik wel tevreden mee zijn. Na deze week werd het weer tijd voor het weekend. De vrijdag avond zijn we naar een vriend toe gegaan en hebben wij hier een beetje gechilled. Verder hebben we niet veel meer gedaan. En zijn wij redelijk op tijd gaan slapen omdat mijn neefje DJ ook 6 dagen per week werkt. Op de zaterdag zijn wij een aantal leuke dingen gaan doen. In de morgen ben ik vroeg opgestaan om naar de kapper te gaan. Hierna heb ik nog even gerust en zijn in de avond naar de Bios geweest om een filmpje te kijken. Dit was wel leuk. Alleen was het niet zo leuk dat ik op zondag om 4 uur in de morgen moest opstaan. We zijn namelijk gaan vissen aan de kust. Hier hebben wij een bootje gehuurd en zijn wij een dagje gaan dobberen op de zee. Natuurlijk een aantal visjes gevangen. Mijn neefje was me ook gek aan het maken dat er haaien zaten. Maar dit bleek dus echt zo te zijn. En had er bijna 1 aan de haak zitten. Na gedobberd te hebben tussen de prachtige natuur van Australië werd het weer tijd om naar huis te gaan en om naar mijn appartement te gaan want op maandag staat er weer een dag werken op de planning:p. Deze week moet ik maandag dinsdag van 10 tot 6 werken en van donderdag tot zondag van 11 in de avond tot 7 in de morgen dus nightshift. Dit vind ik wel leuk en zeker met die collega waar ik moet werken.

Dit weekend heb ik ook met mijn tante de reis gepland wat ik wil gaan maken met Domi en Michael. Wij hebben de tickets geboekt en ipv 1 week naar Sydney gaan we nu 2 weken naar het zuiden. Hier kijk ik erg naar uit. Ook heb ik gekeken wat wij verder gaan doen en wij willen naar de kust gaan oftewel naar het kleine Vegas van Queensland namelijk Surfersparadise en de Goldcoast. Ook gaan we misschien naar het noorden om een dagje naar Fraser Island te gaan en hier de geweldige zee en natuur te bekijken. Ik hoop dat jullie het weer een leuke blog vonden en er zullen snel weer foto's volgen. Iedereen nog bedankt voor de leuke reacties. En over 8 weken begint de grote reis waar ik erg naar uit kijk. Nog 6 weken en dan ben ik eindelijk klaar met mijn stage want voor noppes werken heb ik op een gegeven moment ook genoeg van. Dus nog een aantal weekjes doorzetten en dan begint mijn grote vakantie. En ga ik mijn Mattie Michael bezoeken in New Zealand.

Cheers!!!!! From DOWN UNDAA

  • 28 Mei 2011 - 09:57

    Mam:

    He Knul

    Weer een leuk verhaal, uit de reacties van iedereen hoor ik dat ze het leuk vinden dat je iedereen op de hoogte houd.

    groetjes en maak er een leuke nachtdienst van want hierna komen een paar pittige weken je moet veel werken 6 en dan weer 7 dagen achter elkaar dat noem ik nog eens flink aanpoten, maar dat doe je ook nog wel even.

  • 05 Juni 2011 - 08:29

    Ben Boekraad:

    Ha Roy,

    Leuk dat je het zo goed doet in Australie. Ik hoop dat jij en Michael dadelijk nog kunnen wennen in het rustige Zuid Limburg, zonder haaien, auto racen, maar heuveltes en fietsen.
    Michael kijkt ook erg uit om met jou dadelijk te gaan bachpacken. Hebben jullie wel verdiend na het harde werken. Nog een plezierige tijd. Groeten van Ben

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roy

Foto bij Abel Tasman National Park

Actief sinds 09 Jan. 2011
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 42053

Voorgaande reizen:

02 Maart 2017 - 01 Oktober 2017

Backpacken Roy en Loes

18 Juli 2011 - 01 Augustus 2011

Nieuw Zealand

Landen bezocht: