Nog 4 weekjes te gaan en 6 weekjes tot NZ Avontuur - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Roy Eijgelshoven - WaarBenJij.nu Nog 4 weekjes te gaan en 6 weekjes tot NZ Avontuur - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Roy Eijgelshoven - WaarBenJij.nu

Nog 4 weekjes te gaan en 6 weekjes tot NZ Avontuur

Door: royeijgelshoven

Blijf op de hoogte en volg Roy

07 Juni 2011 | Australië, Brisbane

Hallo iedereen.

Hier weer een verslagje van mijn avontuurtje in Australië. Mijn grote vakantie/avontuur met Michael komt steeds dichterbij. Om precies te zijn ben ik over 4 weken klaar met stage oftewel nog 24 daagjes vanaf vandaag. Normaal zou ik te vroeg klaar zijn maar ik ben over 4 weken al aan mijn uren dus dan kan ik nog 2 weekjes bij mijn familie rusten voordat de trip over 6 weken gaat beginnen.

Even 2 weekjes terug in de tijd. Dit weekend had ik een erg leuk weekend want ben ik een van mijn hobby's gaan doen namelijk vissen zoals de meesten al hadden kunnen lezen bij mijn vorige verslag. Na dit weekend wist ik dat er een heftige periode aan zou komen. Want ik moest namelijk ongeveer 12 dagen achterelkaar werken met dag en nachtdiensten. Dit was later toch niet zo slim om zoveel te werken aan één stuk door. Het heeft natuurlijk ook wel een voordeel zo kom ik sneller aan mijn uren en ben ik eerder klaar met mijn stage. Waarom dit niet zo goed voor mij was kom ik later in mijn verhaal nog op terug. Ik heb 2 weke geleden een hele leuke week gehad toen ik gewerkt heb in de nacht. Dit kwam omdat ik met deze collega goed bevriend ben geraakt en ook blij ben dat ik eindelijk nog een keertje met hem mocht werken. Ik had namelijk al een week of 6 niet met hem gewerkt. Hier hebben wij natuurlijk een paar te gekke nachten van gemaakt. Omdat het doordeweeks erg rustig is in de nachten in ons hotel hebben wij zelf ook rustig aangedaan. De donderdag was mijn eerste nachtdienst. Ik heb hier gewerkt van 11 in de avond tot 7 in de morgen. Omdat er zo weinig te doen was hebben wij een beetje tv gekeken en muziek geluisterd. Wij moesten namelijk wachten tot de bar zou sluiten om ons werk te kunnen doen.

Ik had mijn collega ook beloofd om een nacht een frietje speciaal voor hem te maken omdat hij dit eens gehad heeft in Nederland en dit erg lekker vond. Dus heb ik de vrijdag avond maar alles meegenomen wat ik mee moest nemen. Mijn familie had mij echte Hela Curie gekocht en frikadellen. Deze had ik meegenomen en had ik gemaakt. Het leuke is dat iedereen hier in Australië zegt dat frikandel speciaal het lekkerste is wat ze ooit hebben gehad. Hier hebben we een leuke avond van gemaakt. Tot slot moest ik ook de zaterdagnacht werken. Hier begon ik wel te merken dat je moe word als je niet genoeg geslapen hebt. Dit was ook een rustige nacht want ik heb tijdens deze nachtdienst de prachtige Champions League finale kunnen zien. Na deze dagen werken was ik blij dat ik weer naar dagdienst kon gaan, helaas viel dat zwaarder dan ik dacht want ik had geen dag vrij om even weer te wennen maar ik moest meteen weer door voor de dagdienst zonder een dagje rust. Deze week was ook wel een leuke week maar ook een iets mindere week. Ik had namelijk heel veel problemen met mijn lichaam. Zo erg dat ik het niet vertrouwden en voor de eerste keer naar de Australische doctor ben geweest. Dit is na een weekje weer beter gekomen. En ben wel blij dat ik mij even heb laten nakijken. Maar door de verschillende diensten en het heel veel werken de laatste tijd had ik problemen met mijn buik. Gelukkig is dit nu weer beter en hopen dat dit wegblijft. Deze week was ook wel een leuke week want er was namelijk de 3e verjaardag van The Limes Hotel. Deze week heb ik meer dan 50 uur gewerkt. De verjaardag was erg druk maar ik heb meegeholpen in de bar en met het eten rondgelopen. Hier zal ik nog een aantal foto's van op mijn site zetten.

Nu heb ik 2 daagjes vrij gehad om even bij te komen van de heftige laatste maand. Dit had ik ook wel even nodig. De rest van de week moet ik natuurlijk weer werken en volgende week moet ik 7 dagen werken waarvan 2 nachtdiensten. Dit worden weer harde weken maar ik denk maar zo. Nog 24 daagjes en dan kan het genieten gaan beginnen wat ik denk ik wel verdiend heb na zo'n heftige stage periode. Ik ben iedere dag af aan het tellen en heb het rooster in mijn kamer ophangen zodat ik iedere dag weer kan wegstrepen. Verder zal ik ervoor zorgen dat ik volgende week nog een aantal foto's op mijn site zet.

Precies tijdens dit verslag schrijven krijg ik te horen dat ik zaterdag nacht toch moet werken. En toch weer meer dan 50 uur werk deze week. Ik word langzamerhand helemaal gek ervan. Toch nog bedankt voor de reacties en over een aantal weken zullen eindelijk de interessante avontuurlijke verhalen op deze site komen.

Ciao

  • 07 Juni 2011 - 09:39

    Mam:

    Heij miene knul

    Ja ik moet je bekennen je hebt een paar heftige weekjes achter de rug, en er zullen er nog een paar volgen, maar blijf wel een beetje op je zelf letten, je weet dat de dokter zij dat je een beetje moest rusten en nu heb je weer zo veel uren. Gelukkig komt voor jou nu het einde in zicht en kun je je verheugen op een leuke tijd waar jij en Michael zeker van zullen genieten. Jij slaat je er die paar weken wel nog door heen en dan genieten genieten genieten je hebt het verdiend.

    grussjens dieng mam

  • 17 Juni 2011 - 11:15

    Fieni En Jo:

    Hoi Roy, ja het wordt inderdaad tijd dat er een einde komt aan al dat werken. Maar ja, die laatste twee weken krijg je ook nog om.
    Daarna begint het echter werk waar je je zo lang op hebt verheugd.
    Ik zou zeggen, maak er wat moois van en we verheugen ons er al op je gauw weer terug te zien in ons kikkerlandje.
    Heel veel groetjes en hou je haaks, Fien en Jo

  • 19 Juni 2011 - 14:44

    Gertie:

    Ha Kerel,

    Ben blij te horen dat het nog steeds goed met je gaat en da het einde van je stage in zicht is. Tja eerste de ernst van je trip en dan lekker genieten. Ik hoop dat je een leuke tijd gaat krijgen.
    Geniet er maar lekker van want het is een geweldig eiland en ik weet zeker dat Nieuw Zeeland ook geweldig is.
    We zijn natuurlijk ook blij je weer thuis te zien en dat je ons alles kunt vertellen over je grote trip. Je ziet wel hoe snel de tijd voorbij gaat. Tot gauw en doe iedereen de groeten.

    Groetjes van ons allemaal.

    Groetjes Gertie en Peter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roy

Foto bij Abel Tasman National Park

Actief sinds 09 Jan. 2011
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 42107

Voorgaande reizen:

02 Maart 2017 - 01 Oktober 2017

Backpacken Roy en Loes

18 Juli 2011 - 01 Augustus 2011

Nieuw Zealand

Landen bezocht: