Week 10 in Aussie - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Roy Eijgelshoven - WaarBenJij.nu Week 10 in Aussie - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Roy Eijgelshoven - WaarBenJij.nu

Week 10 in Aussie

Door: royeijgelshoven

Blijf op de hoogte en volg Roy

01 Mei 2011 | Australië, Brisbane

Heeeeeeey gappies.

Hier is weer een blog vanuit Australië. Eerst wil ik zeggen bedankt voor jullie reacties. Ik hoop dat jullie de fotos leuk vonden. Er zullen er over 2 weken meer volgen van mijn hotel en mijn woonomgeving.

Even 2 weken terug in de tijd. 2 weken geleden was de week voor pasen. Dit betekende dus een hele rustige en saaie tijd in het hotel. Omdat eastern hier redelijk groot gevierd word en omdat ze voor iedere onzin hier een feestdag maken hadden ze in Australië allemaal 5 dagen vrij. Maarja dat geldt voor mij helaas niet. Ik moest zelfs 6 dagen werken. Dit kwam natuurlijk door gebrek aan personeel maar dat maakte mij niet veel uit dit betekent dat ik aan het eind van mijn stage eerder kan stoppen:D. Ik doe namelijk wel vaker wat uren over werken omdat ze op dit moment een aantal mensen te weinig hebben. Wil ik toch zo aardig zijn om hen een beetje uit te helpen. En voor mij maakt dat toch geen verschil of ik thuis zit of dat ik op het werk ben. Hier leer ik alleen maar van. Deze week heb ik dus zoals ik al eerder had gezegt veel gewerkt.

Op de zaterdag avond was ik dan klaar met werken voor deze week. Ik ben hierna een stukje gaan rennen en tot de ontdekking gekomen dat je hier ook een clif kan beklimmen. Dit wil ik natuurlijk gaan doen een keertje. En na het beklimmen weer abseilen. Verder heb ik toen nog een uurtje gerend en bleek het dat langs de hele rivier 1 groot natuurpark was waar je veel activiteiten kon doen en waar ook veel sporters te vinden waren. Ik was een half uurtje aan het rennen en ik dacht dat ik wel een rondje kon maken. Helaas was het rondje groter dan het leek. dus ben ik na een half uurtje maar omgedraait en de zelfde route terug gerent. Na dit uurtje was ik behoorlijk moe want dit was de eerste echte keer na een paar maanden rennen en dat met 25 graden. Ook was het wel lekker om weg te zijn van huis en bezig te zijn.

Hierna was het dan tijd voor het paasweekend. Ik had jammer genoeg alleen de tijd om zaterdagavond, zondag en maandag met mijn familie iets te gaan doen. Dit kwam omdat ik zoveel gewerkt had. Ondanks de weinig tijd heb ik me toch zeker vermaakt. Nadat mijn neefje mij heeft opgehaald in het appartement zijn we eens flink opstap geweest. Maar dit was dan ook echt flink stappen want we hebben 19 uur aan 1 stuk doorgefeest. We waren om 5 in de middag begonnen met indrinken en zijn hierna naar de grootste club van Australië geweest. Dit was erg gezellig en ben ik tot de ontdekking gekomen dat de meisjes van Australië de Nederlandse accent erg leuk vonden :P haha. Ook heb ik kennis gemaakt met de enige echte Abbo's, HET vreselijke volk van Australië. We hebben namelijk ruzie gehad met deze gasten die denken dat ze met 3 man een groep van 20 aankunnen. Ik heb me kapot gelachen. Maar in deze club zijn we tot een uur of 6 gebleven en toen zijn we naar een vriend zijn huis gegaan om daar nog even na te borellen. Dit was erg gezellig maar ik was heel erg moe. Wij zijn toen rond een uur of 12 weer naar huis gegaan waarna ik een uurtje geslapen heb. De rest van de dag heb ik een beetje rond gehangen en ik wou graag op tijd naar bed in de avond. Helaas was dat weer niet gelukt omdat het te gezellig was op msn met mijn vrienden en lag dus weer pas om 4 uur in de morgen te slapen. Ik heb toen wel lekker lang uitgeslapen tot een uut of 1. Na dit geslaagde weekend moest ik toch weer gaan werken.

Dit was wederom een hele lange week omdat ik weer 6 dagen gewerkt had. Dit kwam omdat er wederom een feestdag was namelijk Anzac Day een dag om de gesneuvelden soldaten van de 2e wereldoorlog te herdenken zoals wij dat in NL ook hebben. Maar hier gaan ze niet herdenken maar flink zuipen. Maarjah ik had er geen problemen mee om te gaan werken. Deze week was een hele rustige week vanwege alle feestdagen en heb zelfs nog 1 dag meegeholpen in de Housekeeping. Het hotel was op de feestdagen bijna leeg op 4 kamers na. In die week heb ik ook wat speciaals meegemaakt ik heb namelijk een speciaal iemand mogen inchecken en een hele aparte auto mogen wegrijden naar de garage hier zul je een plaatje van zien. LAMBO GALLARDO wat een ding geweldig. Ook nog de perfecte kleur. Dit was een hoge piet van de Lamborgini en ik heb hem ook een keer roomservice mogen doen en flink wat fooi gekregen natuurlijk:D.

Deze week was ik best wel moe van het vorige weekend. Ik heb ook van dinsdag tot en met zaterdag gewerkt. Geen 6 dagen maar dit heb ik toch gewerkt. ik heb namelijk na 8 uur werken in de receptie iedere dag nog 3 uur in de bar gewerkt. Nu is het zondag en ben ik ook heel erg moe. Ik moest in de bar helpen omdat het erg druk was vanwege de Engelse bruiloft wat natuurlijk belangrijk was voor Australië want de Engelse koningin is ook de Australische koningin. Het was dus ook heel erg druk in de bekende Rooftop Bar. Ik besloot om hun toch maar te helpen hoe moe ik ook was. De zaterdag was voor mij een spannende dag. Hier was ik namelijk in mijn uppie in het hotel en had ik geen collega die mij kon helpen 5 uur lang. Omdat ik toch wel problemen had met de telefoontjes, gelukkig was alles heel erg goed gegaan en was het niet zo druk. Ik had alleen heel veel check ins soms wel 5 tegelijk. Dit was een goede test voor mijzelf en hieruit bleek dat ik toch wel aardig wat geleerd heb in de afgelopen weken. En dat mijn engels heel erg verbeterd is in de laatste weken. Dit zal alleen maar goed voor mijn latere beroep en studie zijn. Ik ben erg blij dat mijn Engels hele grote stappen maakt. Het is ook leuk hoe iedereen altijd raar zit te kijken als je minstens 4 talen spreekt. En als iemand dan denkt dat die spaans kan praten om groot te doen en ik dan iets terug zeg uit hetgene wat ik geleerd heb op school zitten ze raar te kijken en weten zeniets meer te zeggen. Ik wil heel graag nog eens een nachtdienst draaien want deze collega is een goede vriend geworden en hij komt volgend jaar in Lille studeren en komt ook NL bezoeken en ik ga dan waarsschijnlijk ook naar lille om hem te bezoeken. Helaas wil mijn begeleider mij niet in de nachtdienst laten werken omdat hij de collega niet goed genoeg vind om mij te begeleiden. Ik vraag me af waarom als ik 5 uur alleen kan werken aan de receptie dan hoef ik niet meer training te hebben en zeker niet in de nacht. Mijn collega is er nu ook alles aan het doen om mij op de nachtdienst te krijgen:D Wat ik heel erg graag zou willen.

Volgende week staat weer een rustige week op het programma. Gelukkig wel een week van maar 5 dagen werk. Ik moet maandag in de housekeeping werken voor een dagje en moet dinsdag tot en met donderdag meelopen met de accounts zodat ik kan zien hoe het met het financiele gedeelte gaat van de Limes hotel. Vrijdag moet ik dan gewoon aan de receptie werken en kan ik lekker een weekendje naar mn familie en ga ik mijn familie uit Sydney de eerste keer ontmoeten hier kijk ik natuurlijk wel naar uit:D.

Tot slot wil ik aan het einde van deze blog nog wat schrijven wat ik bij mijn vorige blog vergeten ben. Zoals de meeste al weten heb ik een nieuwe accommodatie gevonden en heb ik nu mijn eigen kamer in een mooi huis waar alles schoon is. Hier heb ik mijn eigen keuken waar ik iedere dag lekker voor mijzelf kan koken. Ik sta er zelf van te kijken dat ik ook nog wat kookkunsten in mij heb haha. Ik maak hier iedere dag iets anders zoals biefstukje of kipfilet etc. Dit was niet het enige wat ik vergeten ben te vertellen maar wij hebben namelijk ook de tickets geboekt naar New Zealand en terug. Ik ga over precies 11 weken mijn goede vriend Michael bezoeken die zijn stage doet in Auckland. Ik zal wederom met Emirates vliegen. Dit was een erg goede maatschappij. Ook staat op de planning om binnen 2 weken de tickets voor Sydney te gaan boeken. Wij gaan namelijk onze familie bezoeken samen met Domi want wij willen graag Melinda nog een keertje zien en de rest ook ontmoeten. En natuurlijk de grootste en bekendste stad van Australië bezoeken. Wat door vele gezien word als hoofdstad van Australië maar het niet is.

Zoals jullie kunnen lezen heb ik het nu beter naar mijn zin en vind ik het werk ook leuker worden, nu ik met al mijn collega's goed kan opschieten. Het weer is vandaag ook heel erg goed eindelijk geen regen en storm na anderhalve week overstroomde straten:P.

Kijk natuurlijk ook allemaal naar mijn vorige verslag waar jullie het geweldige weekend kunnen zien wat ik beleefd heb op het prachtige eiland Tangalooma met wilde dolfijnen en nog veel meer;)

Spreek iedereen snel weer;)

  • 01 Mei 2011 - 11:14

    Rick:

    Leuk verslag weer roy!:) Altijd leuk om even te lezen. Keep it up, good work!

    Groetjes,
    Rick

  • 01 Mei 2011 - 15:20

    Mam:

    Nou zeg dat is een behoorlijke blog.
    Ik ben blij dat nu iedereen kan lezen dat het goed met je gaat , mij geloven ze toch niet.
    Ik heb je niet gesproken in het weekeinde omdat ik werken was. Nou zeg dat noem ik nog eens een karretje dus goed werken en sparen kan je die misschien ook ooit eens kopen . hahaha

    groetjes dieng Mam

  • 01 Mei 2011 - 15:21

    Mam:

    Trouwens ik geloof dat je gelijk krijgt AJAX gaat wel heeeeel goed dit moet een kampioenschap betekenen.


  • 06 Mei 2011 - 11:28

    Wim Melchers:

    Fijn te lezen dat het je nu zo goed afgaat.
    Als je thuis bent kom ik eens bij je eten. ( lekker biefstuk Medium )
    En inderdaad wat je mam schrijft, ajax gaat goed.
    Wij als PSV hebben helaas moeten afhaken wat het kampioenschap betreft.
    Wie weet misschien nog de tweede plaats.
    Hou je taai en geniet ervan.

    Groet uit Landgraaf Wim.

  • 16 Mei 2011 - 17:23

    Mam:

    Je club is kampioen. AJAX heeft het gedaan. proficiat

  • 17 Mei 2011 - 05:47

    Collega Vaan Pap:

    Mieljaar Aussie,

    Geweldig die verslagen van jou. Leuk wat je allemaal meemaakt en de ervaringen die je op doet. Heel karaktervormend. Zoals je (helaas) al weet heeft us-MVV-ke het afgelegd tegen de heen en weer van Volendam. Sorry mate, geen ingecalculeerde 6 punten voor RJC. Rene T. gaat volgend seizoen voor directe promotie......ppppfffff.
    Hou je taai, geniet ercan en veel fun.

    groetjes uit het rood/witte bastion

  • 18 Mei 2011 - 20:57

    Marjo & Co.:

    goh Roy.....ik heb de hele avond je reisverslagen zitten lezen...was ik wel ff met bezig. Vind n knappe onderneming zeg! toitoitoi verder!!
    groetjes fam wetzels

  • 19 Mei 2011 - 15:43

    Ben Boekraad:

    Ha Roy, leuk om je blog te lezen. Je schrijft lekker uitgebreid, zodat we een indruk krijgen. Goed dat je het beste ervan maakt. Je kunt dadelijk lekker met Michael genieten van het beste van Nieuw Zeeland en Australie. Jullie zullen straks thuis heel wat te vertellen hebben. Angela gaat morgen weg uit NZ en Michael is dan weer alleen. Maar hij doet het goed. Zijn leef en werkomstandigheden zijn een stuk beter dan die van jou. Geniet toch van deze unieke ervarigen en nog bedankt voor je leuke kaart. Hartelijke groet

    Ben

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roy

Foto bij Abel Tasman National Park

Actief sinds 09 Jan. 2011
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 42052

Voorgaande reizen:

02 Maart 2017 - 01 Oktober 2017

Backpacken Roy en Loes

18 Juli 2011 - 01 Augustus 2011

Nieuw Zealand

Landen bezocht: