Rondreis over Noorder Eiland. - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Roy Eijgelshoven - WaarBenJij.nu Rondreis over Noorder Eiland. - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Roy Eijgelshoven - WaarBenJij.nu

Rondreis over Noorder Eiland.

Door: royeijgelshoven

Blijf op de hoogte en volg Roy

28 Juli 2011 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hellow folks,

Onze reis is dan eindelijk begonnen en we hebben een zeer geslaagde eerste week gehad. De reis van Roy naar New Zealand was vlekkeloos verlopen alleen heel erg saai. Het enige wat er viel te zien was het over geweldige water van de Tasmanische Zee. Uiteindelijk aangekomen op de luchthaven stond Michael te wachten. Hier hebben wij de bus gepakt naar het appartement dat ongeveer 45 minuten duurden. Eenmaal aangekomen in het mooie appartement zijn wij meteen de stad ingegaan om inkopen te doen. Na het lunchen zijn wij de stad ingegaan om wat kleren te kopen want Roy had een nieuwe broek nodig. Na dit zijn wij terug naar het appartement gegaan en zijn wij een uurtje gaan fitnessen en hebben wij in de avond lekker gegeten en film gekeken.

De dinsdag was de dag van het inpakken want op woensdag vertrokken wij met onze campervan om te gaan rond trekken over het Noorder Eiland. Ook hebben we deze dag even de laatste spulletjes gehaald die we nodig hadden en zijn wij film gaan kijken.

Woensdags was het dan eindelijk zover. S'morgens om 11 uur konden wij onze campervan ophalen. Dus wij zijn lekker uit de veren gekomen om onze campervan op te halen. Eenmaal bij Jucy aangekomen zijn wij vertrokken naar onze eerste highlight dat was namelijk de Waitomo Caves. Hiervoor moesten wij ongeveer 3 uurtjes rijden. Eerste keer links rijden voor ons beide. Michael was begonnen met rijden naar Hamilton en hier zijn we gewisseld en heeft Roy de Journey afgemaakt. Na deze uurtjes rijden waren wij aangekomen bij de Waitomo Caves en hebben hier een lunch gemaakt. Na deze lunch zijn we dan de Waitomo Caves in gegaan. Dit was erg indrukwekkend vooral de lichtgevende rupsjes. Hier zullen wij later foto's van op de site zetten. Na deze indrukwekkende tour door de caves zijn wij gaan dineren. Na een lekkere hamburger van de McDonald zijn wij een plekje gaan zoeken om te overnachten. Toen we een mooi plekje gevonden hadden kwamen wij erachter dat de batterij van de campervan kapot was en hadden dus geen elektriciteit en hebben een nacht zonder DVD, licht of verwarming moeten doorbrengen. Gelukkig kwam de volgende morgen meteen iemand om te kijken naar de campervan. Er bleek dus dat de batterij kapot was voor we waren vertrokken en hebben $100 moeten betalen. Toen de campervan gemaakt was gingen wij verder naar de volgende bestemming.:::

Taupo was onze tweede bestemming van onze reis. Dit was ongeveer 2 uur rijden naar dit prachtige meer. Tijdens deze reis zijn wij langs prachtige plaatsten gekomen en hebben wij natuurlijk een aantal foto's gemaakt. Toen we aangekomen waren in Taupo hadden wij een plaatsje op gezocht waar we konden kamperen. Hier was het wel erg fris maar erg gezellig. In taupo zijn wij een uurtje de stad ingegaan en later hebben wij ons in een restaurant iets gegeten. In de avond zijn wij naar de bioscoop geweest. Deze bioscoop was echt de mooiste die wij ooit gezien hadden. De zaal was zo groot als onze woonkamers.:p Na een goede nacht gerust te hebben en een beetje mooier weer zijn wij gaan ontbijten en hebben wij gegolfd. Na het golven kwam dan letterlijk en figuurlijk hoogtepunt van onze reis. We zijn namelijk de Taupo Swing gaan doen. Dit is een typisch New Zealandse Bunjee Jump, deze kan je alleen in New Zealand doen. Hier zullen wij ook een aantal foto's van op deze site zetten. Dit was egt een grote kick om gewoon een dal in te vallen en hopen dat het touwtje goed vast zit:p. Na deze swing zijn wij weer noordelijker gegaan om een beetje het warmere weer op te zoeken. Onder weg richting Rotorua zijn wij een lekkere lunch gaan maken in het mooie landschap van het Noorder Eiland.

Toen wij aangekomen zijn in Rotorua rook je meteen de stinkende zwavel wat daar overal te vinden is. We zijn eens gaan informeren bij het informatie centre en hebben een paar leuke brochures meegenomen. Ook waren wij van plan om een hostel te zoeken omdat we een douche nodig hadden en geen elektriciteit hadden. Dus hebben wij een challetje geboekt voor 1 nacht. Hier konden we lekker douche en koken. Ook hadden zij een zwembad dat verwarmd wordt door de zwavel, dit was echt heerlijk om een duik te nemen in een zwembad wat 39 graden warm is. Ook zijn wij deze dag de vulkanische gedeeltes van Rotorua gaan bezoeken. Rotorua staat bekend vanwege vulkanische activiteit. Na dit hebben wij nog een uurtje gezwommen en een beetje gebiljart. Na een heerlijke nacht zijn wij naar de luge gegaan. Hier moet je met een kabelbaan een berg omhoog gaan en met kleine wagentjes naar onder scheuren. Dit was erg leuk om te doen. Ook hebben wij op deze berg geluncht met een prachtig uitzicht over het Lake Rotorua.

Na deze attractie was het dan tijd voor de volgende bestemming. Wij hebben onze weg vervolgd naar Tauranga. Dit hebben we gedaan via een weg aan de zee met een prachtig uitzicht. In tauranga zijn wij een beetje gaan winkelen en naar het strand geweest. In de avond hebben wij een leuke plek om te overnachten opgezocht. Toen we s'morgens wakker werden hadden wij een leuke ticket op de auto plakken. Een boete van $40 vanwege fout parkeren. Maarja dit waren wij ook kwijt geweest als we naar een camping waren gegaan. Deze dag zijn wij onze weg vervolgd naar de familie van Michael. Hier hebben wij even geholpen op de farm en hebben we spelletjes gespeeld met de nichtjes en neefjes van Michael. Na een lekkere douche en gezond eten hebben we een filmpje gekeken en lekker geslapen. De volgende dag zijn wij ook bij de familie van Michael gebleven omdat dit de laatste dag was dat Michael zijn familie zou zien. Hier hebben wij nog een leuke dag van gemaakt en zijn we in de avond met zijn allen gaan uit eten. De dag erna was het dan zover. Michael moest afscheid nemen van zijn familie want wij moesten onze campervan ingaan leveren bij het bedrijf. Dit was dan even een minder leuk momentje. Maar wij zullen alle 2 nog wel eens terug komen naar New Zealand. Roy vond het ook leuk om de familie van Michael te leren kennen en heeft ook 2 leuke dagen gehad met de nichtjes en neefjes van Michael. Na het afscheid en de leuke week moesten wij de campervan gaan inleveren. Na 2 uur rijden en de campervan ingeleverd zijn wij naar het appartement gegaan en beetje boodschappen gedaan. Ook hebben wij onze $100 terug geclaimd en het zou binnen een aantal dagen op de Creditkaart staan.

Na een lekkere nachtrust in ons eigen bedje hebben we ons ticket betaald en zijn wij nog naar het centrum gegaan en wat winkels doorgelopen. Ook zijn we later nog een potje gaan biljarten en zijn we in de avond gaan sporten en hebben we een filmpje gekeken.

Kortom hebben wij dus een prachtige week gehad en veel gezien. Nu zijn wij nog een aantal daagjes in Auckland en maandag zullen we met Emirates terug vliegen naar Brisbane waar Roy zijn familie op ons staat te wachten. Hopelijk krijgen wij hier ook zo'n leuke tijd maar dat zal zeker wel lukken. De groetjes aan iedereen en de volgende blog zal over een aantal weken weer verschijnen

Voor het filmpje van onze Tuapo Swing kijk dan op http://www.facebook.com/profile.php?id=100001379386933 of http://www.facebook.com/profile.php?id=1708521113

Cheers from Down Under

Michael en Roy

• 28 Juli 2011 - 15:50

Mam:

Heij jullie twee het is wel duidelijk te zien dat jullie een geweldige week gehad hebben, wat een leuke foto's. Zo kunnen wij tenminste een beetje mee genieten van jullie welverdiende vakantie. Maak er nog een paar leuke dagen van en dan op naar de Aussies.

groetjes van ons Mam en Pap